لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۳۱ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۷

شیوع ویروس کرونا در افغانستان تفریح‌گاه‌های پنجشیر را از رونق انداخت


آرشیف، مردم از جا های مختلف به ولایت پنجشیر برای تفریح آمده اند.
آرشیف، مردم از جا های مختلف به ولایت پنجشیر برای تفریح آمده اند.

کوه‌های بلند و سربه‌فلک کشیده در دو طرف رودخانه‌ای که منظره آن با هوای دل‌انگیز، در فصل بهار بیشتر مردم را به سوی خود می‌کشاند.

دره پنجشیر در حال حاضر یکی از ولایت‌هایی است که مردم برای دیدن از جاذبه‌های آن، به آن جا سفر می‌کنند.

اما شیوع بیماری کووید ۱۹ باعث شده که گردشگران به این ولایت سفر نکنند.

حامد و زینت دو تن از باشندگان کابل از اعضای دو خانواده جداگانه که در کابل زندگی می‌کنند و به ولایت پنجشیر سفرکرده‌اند می‌گویند: "امروز به ولایت پنجشیر برای میله آمده بودیم. چون پنجشیر بسیار آب و هوای تازه در این فصل دارد. اما بخاطر ویروس کرونا برای ما در دروازه ولایت پنجشیر اجازه داده نشد. حالا مجبور هستیم دوباره به طرف کابل برویم."

آرشیف، مردم برای میله به ولایت پنجشیر رفته اند.
آرشیف، مردم برای میله به ولایت پنجشیر رفته اند.

"به ولایت پنجشیر از کابل همراه دوست‌های خود آماده بودیم، اما دروازه ورودی پنجشیر به روی کسانی که به میله می‌آیند بسته است. ما هم برگشت کردیم که دوباره به طرف خانه برویم."

پنجشیر از ولایت‌هایی است که براساس گزارش‌های رسمی، در آن تا حال هیچ فردی به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

بسیاری از گردشگران تصور می‌کنند که با سفر به پنجشیر، هم از محل شیوع کرونا فرار می‌کنند و هم از دیدن جاذبه‌های گردشگری لذت می‌برند. اما مقام‌های مسئول نظر دیگری دارند.

مسئولین ولایت پنجشیر می‌گویند برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ورود گردشگران را به این ولایت ممنوع اعلام کرده‌اند.

ولایت پنجشیر
ولایت پنجشیر

منصورعنابی سخنگوی والی پنجشیر گفت: "پنجشیر از ولایت‌هایی است که هوای بسیار خوب دارد. همه ساله مردم از ولایت‌های مختلف مانند کابل، کندهار، پروان و کاپیسا به این جا برای تفریح می‌آیند، اما امسال برای گرفتن تدابیر بخاطر ویروس کرونا دروازه پنجشیر به روی تمام مردمی که از ولایت‌های مختلف به تفریح می‌آیند بسته است."

دره پنجشیر یک راه اصلی دارد. مسئولان امنیتی این راه را بسته‌اند. با مسدود شدن این راه، کسب‌وکار کسانی که از طریق عرضه خدمات به گردشگران درآمد داشتند هم از رونق افتاده است.

XS
SM
MD
LG