لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۹

توافق رهبران اتحادیه اروپا روی طرح مالی احیای اقتصاد کشورهای عضو آن


آرشیف، بیرق اتحادیه اروپا
آرشیف، بیرق اتحادیه اروپا

رهبران اتحادیه اروپا توافق کردند که بودجۀ هنگفتی به هدف احیای اقتصادی کشورهای عضو این اتحادیه که در نتیجۀ ویروس همه‌گیر کرونا آسیب دیده اند اختصاص داده شود.

آن‌ها به روز پنج‌شنبه از طریق ویدیو کنفرانس در این باره بحث کردند و اختلافات عمیق میان شان در مورد طرح احیای اقتصادی هنوز پا برجاست.

به اساس ارقام مرکز جلوگیری و کنترول امراض در اروپا، تا حال بیش از صد هزار نفر در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا در اروپا جان داده اند.

در حالی‌که شماری از کشورهای اروپایی در حال از سرگیری برخی کار وبار و فعالیت‌های تجارتی هستند، کشورهای مانند ایتالیا و اسپانیا که از ویروس کرونا شدیداً آسیب دیده اند، به این بودجه خیلی نیاز دارند.

چارلز میشل رئیس شورای اروپایی
چارلز میشل رئیس شورای اروپایی

چارلز میشل رئیس شورای اروپایی در پایان نشست به خبرنگاران در شهر بروکسل گفت که ویروس کرونا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا زیان جدی رسانده است.

او افزود که به اساس طرح مالی جدید، به کشور که بیشترین آسیب رسیده، توجه ویژه صورت خواهد گرفت.

او افزود: "مقدار بودجه طرح احیای اقتصادی باید به اندازه کافی باشد و سکتورهای را که در بخش‌های اروپا خیلی آسیب دیده اند تحت پوشش قرار دهد و برای رسیدگی به این بحران بی سابقه اختصاص داده شود.

بدین لحاظ به کمیسیون اروپایی وظیقه سپرده شد که نیازهای مشخص را ارزیابی کند و طرح مناسب را در زمینه رفع چالش که رو به رو ایم تهیه کند."

تأثیرات اقتصادی ویروس کرونا در هر کشور اروپایی متفاوت است و در این حال میان این کشورها فضای بی اعتمادی هم ایجاد شده است.

ایتالیا و اسپانیا باور ندارند که شریکان شمالی ثروتمند اتحادیه اروپا مانند اتریش، هالند و جرمنی که از ویروس کرونا اندک آسیب دیده اند، در پیوند به طرح احیای اقتصادی گام‌های واقعی بردارند.

داکتران در یک شفاخانه ایتالیا
داکتران در یک شفاخانه ایتالیا

در اجلاس دیروز رهبران اتحادیه اروپا در مورد کدام مبلغ مشخص توافق صورت نگرفت اما مقام‌ها می‌گویند که برای احیای اقتصادی در اروپا، به یک تا یک ونیم تریلیون دالر بودجه نیاز خواهد بود.

XS
SM
MD
LG