لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۹

شمار مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان به ۱۵۳۱ تن رسید


آرشیف
آرشیف

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ واقعه مثبت ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به گفته وزارت صحت عامه افغانستان با ثبت ۶۸ مورد جدید شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان به ۱۵۳۱ تن افزایش یافته است.

عطاالله سعیدزی داکتر بخش سرویلانس این وزارت امروز یکشنبه به رادیو آزادی گفت: "در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ مورد مثبت ثبت شده است که ۱۳ در غزنی، ۱۱در پکتیا، ۹ در پکتیکا، ۸ در بلخ، ۶ در بادغیس، ۶ در کابل، چهار چهار مورد در ننگرهار هرات، سه سه مورد در لغمان و خوست و یک واقعه مثبت در ولایت بغلان ثبت شده است."

داکتر سعیدزی گفت در ۲۴ ساعت گذشته سه مریض مبتلا به ویروس کرونا جان باختند و یک تن در ولایت پکتیا شفا یافته است.

نظر به معلومات آقای سعیدزی تا کنون در افغانستان ۵۰ تن در اثر ویروس کرونا جان داده اند و ۲۰۷ تن شفا یافته اند.

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که ویروس کرونا در دو هفته آینده در افغانستان گسترش خواهد یافت و اگر مردم سفارشات این وزارت را رعایت نکنند، وضعیت ناگوار خواهد شد.

کابل
کابل

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید مردم به سفارشات این وزارت درست توجه نمی‌کنند از همین رو واقعات مثبت ویروس کرونا در افغانستان در حال افزایش است.

این در حالیست که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان اخیراً با صدور یک فرمان مسئولیت آگاهی عامه در مورد ویروس کرونا را به وزارت اطلاعات و فرهنگ سپرده است.

شیوا شرق معین نشراتی این وزارت در صحبت با رادیو آزادی گفت که مطابق به فرمان برنامه آگاهی عامه را آغاز کرده اند.

او افزود: "ما همین هفته در مورد کنفرانسی داشتیم تا بصورت دقیق برنامه‌ای را طرح و در مورد ویروس کرونا به افرادیکه که نیاز به آگاهی داشته باشند، آگاهی دهی کنیم. مسئولیت آگاهی دهی در این مورد به ما سپرده شده است."

ارشیف
ارشیف

آقای شرق گفت، برنامه های آگاهی عامه در مورد ویروس کرونا در کشور از طریق رسانه های تصویری، صوتی و چاپی و هم چنان رسانه های اجتماعی به پیش برده خواهد شد.

XS
SM
MD
LG