لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۱

توزیع مجانی ماسک و دستکش برای خانواده‌ها از سوی دختران رضاکار در کندز


آرشیف، شهر کندز
آرشیف، شهر کندز

شماری از دختران در کندز برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا برای خانواده‌ها به گونه مجانی ماسک، دستکش و‌ برگه آگاهی‌دهی توزیع می‌کنند.

این دختران می‎گویند که بنابر مسئولیت اجتماعی‌شان در برابر جامعه کارزار آگاهی‌دهی خانه به خانه را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آغاز کرده اند.

آنان می‌‌گویند که از آغاز کمپاین تا اکنون برای بیش از پنج هزار خانواده ماسک، دستکش و صابون توزیع کرده‌اند و هنوزهم این روند ادامه دارد.

هاجره اسلم بیک مسئول این کارزار امروز چهارشنبه به رادیوآزادی گفت: "ما زمانی‌که به‌خانه‌ها می‌رویم برای خانم‌ها در مورد بیماری ویروس کرونا معلومات می‌دهیم در ضمن برای‌شان ماسک و صابون هم توزیع می‌کنیم. ما از دیگر هم‌وطنان خود خواهشمندیم بیایند ما را همکاری کنند، چون بسیاری از هموطنان ما غریب هستند حتی توان خرید یک ماسک را ندارند."

آنان می‌گویند در کنار این‌که با هزینه شخصی‌شان بسته‌های صحی را آماده می‌سازند، در کنار آن برخی از اشخاص ثروتمند نیز مقداری از بسته‌های صحی را کمک می‌کنند.

زرغون سلطانی عضوی این کارزار آگاهی‎دهی گفت: "ما با تعدادی از دخترها به‌خاطر تهدید ویروس کرونا این کمپاین را راه اندازی کردیم و تنها در همین کوچه به ۴۰۰ خانواده ماسک، دستکش و صابون توزیع کردیم و در ضمن برای‌شان برگه‌های آگاهی‌دهی نیز تقسیم کردیم و هنوزهم کمپاین ما جریان دارد."

به‌ گفته آن‌ها هنوزهم بسیاری از خانواده‌ها در مورد خطرات این ویروس نمی‌دانند، اما رضاکاران این کارزار از خانواده‌ها می‌خواهند که ویروس‌کرونا را جدی بگیرند و نسبت به سلامت خود و ساکنان محل‌شان توجه جدی کنند.

نرگس عضو دیگر این گروه دختران گفت: "ما خواستیم که در مورد خطرات ویروس‌ کرونا آگاهی‌دهی داشته باشیم، چون بسیاری از مردم در مورد این ویروس نمی‌دانند و به همین‌خاطر این کمپاین را شروع کردیم."

در همین حال شماری از خانواده‌ها از این اقدام دختران در امر مبارزه با ویروس‌کرونا استقبال می‌کنند.

مطهره باشنده ناحیه پنجم شهرکندز در زمینه گفت: "ما در مورد همین مریضی که آمده نمی‌فهمیدیم و خوش هستیم که همین دخترها به خانه‌ها می‌آیند به مردم معلومات می‌دهند و برای‌شان صابون و ماسک کمک می‌کنند."

این دختران رضاکار در حالی کارزار آگاهی‌دهی خانه ‌به ‌خانه را در مورد ویروس کرونا در شهر کندز به راه انداخته اند که به گفته مسئولان صحت کندز، تا حال ۳۰ تن به ویروس کرونا در این ولایت مبتلا شده‌اند و از جمله سه تن‌شان پس از تجرید صحت یاب شده اند.

XS
SM
MD
LG