لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۵

سرور دانش: عبدالله به‌زودی رهبری شورای عالی مصالحه را به عهده می‌گیرد


سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان
سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان می‌گوید که عبدالله عبدالله به زودی رهبری شورای عالی مصالحه را به عهده می‌گیرد و تنش‌های سیاسی به پایان می‌رسد.

معاون دوم ریاست جمهوری ‌افغانستان می‌گوید که تنش‌های سیاسی بین عبدالله عبدالله و رئیس جمهور محمداشرف غنی به زودی ممکن خاتمه خواهد یافت.

سرور دانش گفته که آقای عبدالله رهبری شورای عالی مصالحه را به عهده خواهد گرفت.

او در گفت‌وگو با دیبورا لاینز نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان افزوده که تلاش برای تحکیم وحدت و هماهنگی در چارچوب حکومت مشارکت ملی ادامه داشته و تا چند روز آینده هر دو طرف به توافق نهایی دست‌ خواهند یافت.

آقای دانش و بانو لاینز پس از چاشت روز پنج‌شنبه در طریق ویدیو کنفرانس گفت‌وگو کردند.

گزارش ازاین گفت‌وگو در صفحۀ فیسبوک معاون دوم رئیس جمهور نشر شده است.

از سوی دیگر امید میثم سخنگوی عبدالله عبدالله رئیس اجراییۀ پیشین افغانستان به رادیو آزادی دیشب گفت که طرح حکومت به گفتۀ او توافقی از سوی شان نهایی شده است.

آقای میثم افزود: "بر اساس این طرح زمینۀ مشارکت عادلانه و مؤثر نخبگان سیاسی در حکومت آینده فراهم می‌شود. ما امیدوار هستیم که هفتۀ پیشرو شاهد برداشتن گام‌های عملی در راستای ختم بحران کنونی باشیم."

رئیس هیئت اتحادیۀ اروپا در افغانستان، سفیران کشورهای عضو این اتحادیۀ و سفیر ناروی در افغانستان به روز چهارشنبه در گفت‌وگو با آقای عبدالله تاکید ورزیدند که به تنش سیاسی در این کشور باید پایان داده شود.

این تنش پس از آن بالا گرفت که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در ماه فبروری، محمد اشرف غنی را برندۀ انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و عبدالله عبدالله رقیب عمده وی، نتایج این انتخابات را نپذیرفت.

آقایان غنی و عبدالله مراسم تحلیف ریاست جمهوری را به‌طور جداگانه در ۹ ماه مارچ برگزار کردند.

XS
SM
MD
LG