لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۳

راهکار تازه امریکا برای کاهش محدودیت‌ها بر گشت‌وگذار


آرشیف
آرشیف

در حالی‌که فشارها به‌خاطر رفع محدویت‌ها در ایالات متحدۀ امریکا افزایش یافته، حدود نصف ایالت‌های آن‌کشور در حال طرح استراتیژی‌های‌شان برای کاهش محدودیت‌ها بر رستورانت‌ها، مغازه‌ها و سایر مشاغلی اند که به‌خاطر جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا مسدود شده اند.

با توجه به اطلاعات در مورد این‌که در حال حاضر میزان بیکاری در ایالات متحده از زمان رکود بزرگ تا اکنون به این اندازه مشاهده نشده، بسیاری از والی‌ها می‌گویند، باید اقدام کنند، حتی اگر کارشناسان امور صحی هشدار دهند که حرکت سریع برای رفع محدویت‌ها، خطر تجدید شیوع همه‌گیری ویروس کرونا را در قبال دارد.

حدود بیش از ۲۰ ایالت امریکا اکثراً در جنوب و مناطق مرکزی این کشور به کاهش محدودیت‌ها اقدام کرده اند. اما شرکت‌ها مجبور به بازگشایی مجدد نیستند و مشخص نیست که به چه تعداد مردم قصد بازگشت به فروشگاه‌ها و رستورانت‌ها را دارند.

USA
USA

درد اقتصادی ناشی از مسدود شدن مشاغل را می‌توان در اطلاعات نشر شده به تاریخ ۳۰ اپریل مشاهده کرد که ۳۰ میلیون تن در امریکا از ۲۱ مارچ به این‌سو برای دریافت مزایای بیکاری مراجعه کرده اند و بیکاری در ایالات متحده به بیش از ۱۸ درصد رسیده است.

در چین از اول ماه می، پارک‌ها و موزیم‌های پیکنگ، از جمله شهر باستانی ممنوعه، بعد از ماه‌ها مسدود بودن به‌خاطر جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا، دوباره به دسترس مردم قرار گرفتند.

اجازه داده شده که روزانه ۵۰۰۰ تن از "شهر ممنوعه" که در گذشته قصر امپراتوران چین بود، دیدن کنند، در حالی‌که در شرایط عادی حدود ۸۰ هزار تن از آن بازدید می‌کردند. پارک‌ها در چین اجازۀ بازدید ۳۰ درصد از ظرفیت معمول را برای مردم داده است.

آرشیف
آرشیف

با آن‌که اکثر كشورهای اروپایی در صدد کاهش محدویت‌های وضع شده به‌خاطر جلوگیری از همه٬گیری ویروس كرونا هستند، سازمان صحی جهان(WHO) در آستانۀ رخصتی اول ماه می(روز بین‌المللی کارگران) اعلام كرد كه اروپا همچنان در معرض تهدید همه‌گیری ویروس كرونا قرار دارد.

از جملۀ ۴۴ کشور اروپایی که به‌خاطر جلوگیری از همه‌گیری ویروس كرونا محدودیت‌هایی را وضع کرده اند، ۲۱ کشور به کاهش آنها آغاز کرده اند و ۱۱ کشور دیگر پلان دارند که در روزهای آینده این کار را انجام دهند.

تخمین می شود که تا اکنون حدود ۲۳۳ هزار تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند. براساس اطلاعات پوهنتون جانز هاپکینز امریکا، موارد تأیید شدۀ ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از۳.۲ میلیون تن رسیده است.

XS
SM
MD
LG