لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۱

رستوران‌ها در دبی با ظرفیت محدود فعالیت‌های شانرا ازسر گرفتند


امارات متحده عربی
امارات متحده عربی

رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها در شهر تجارتی و توریستی دبی در امارات متحدۀ عربی در هفتۀ گذشته با ظرفیت محدود دوباره به فعالیت آغاز کردند.

با وصف کاهش محدودیت‌ها وضع شده به خاطر جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا، مشتریان برای بازگشت به رستوران‌ها تمایل ندارند و بسیاری از باشندگان دبی نیز در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند.

به نوشتۀ آژانس خبری رویترز، رستوران هایی مانند ویتنامیز فودیز(غذاهای ویتنامی) از شیوه‌های ابتکاری برای جلب، ترغیب و تماس حداقل با مشتریان پرداخته اند.

آنها مشتریان را به پرداخت پول از طریق کارت‌های بدون تماس، اسکن کدهای"کیوآر" در مینوها و سفارش غذا از طریق ویب سایت تشویق می‌کنند.

در حال حاضر اکثر رستوران‌های شهر دبی به شدت به ارائۀ خدمات از طریق رسانیدن غذا به منازل و محلات کار، متکی هستند.

با آنهم شماری اندک مشتریان برای خریداری غذا به رستوران‌ها مراجعه می‌کنند.

محمد جمال که برای گرفتن غذا به یک رستوران در شهر دبی مراجعه کرده، به آژانس خبری رویترز گفته است: "به خاطر تهیه غذا برای خانه آمده‌ام، تصمیم گرفتم که موترم را ترک نکنم، بنابرین از داخل موتر سفارش دادم و آن‌ها می‌توانند آنرا به من تحویل دهند. من نظم داخل موتر را نگهمیدارم، تا زمانی که بستۀ غذا را ضد عفونی نکرده ام، آنرا نگرفته و به خانه نمی‌برم."

اما با وصف کاهش محدودیت‌های وضع شده به خاطر جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا، مشتریان برای بازگشت به رستوران‌ها در شهر دبی چندان تمایل ندارند.

ایهان یک کارمند رستوران در دبی می‌گوید: "در سال گذشته ویروس کرونا وجود نداشت، امسال ویروس اینجاست و نه تنها مشتریان نیستند، بلکه هنوزهم از ویروس کرونا می‌ترسند. اما خدا را شکر است."

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، نیز پس از اتخاذ اقدامات ایمنی از بازگشایی سه مرکز تجارتی با ظرفیت سی درصد خبر داده است.

سایر تأسیسات عمومی مانند مکاتب، مساجد و سینما‌ها هنوز هم در امارات متحدۀ عربی مسدود اند.

در امارات متحدۀ عربی تاکنون از ابتلا ۱۴۱۶۳ تن به ویروس کرونا و مرگ و میر ۱۲۶ تن در نتیجۀ بیماری ناشی از آن گزارش داده شده است.

XS
SM
MD
LG