لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۹

سازمان ملل بیش از ۴ میلیارد دالر را برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص خواهد داد


براساس تخمین سازمان ملل متحد گسترش ویروس همه‌گیر کرونا از سه تا شش ماه دیگر در کشورهای فقیر به اوج‌اش می‌رسد.
براساس تخمین سازمان ملل متحد گسترش ویروس همه‌گیر کرونا از سه تا شش ماه دیگر در کشورهای فقیر به اوج‌اش می‌رسد.

سازمان ملل متحد امروز (پنج‌شنبه، هفت می) درخواست جدید بیش از چهار میلیارد دالری را برای محافظت از جان میلیون‌ها نفر و مبارزه در برابر شیوع ویروس کرونا در کشورهایی که به گفته این سازمان در وضعیت شکننده قرار دارند، مطرح کرد.

درخواست مبلغ چهار اعشاریه هفت میلیارد دالر از سوی سازمان ملل بخاطر تاثیرات ناشی از ویروس کرونا در کشورهای فقیر امروز (پنجشبه هفت می) در حالی مطرح شد که این سازمان وضعیت در برخی کشورها را وخیم خوانده و گفته که گسترش ویروس کرونا زندگی بسیاری از مردم را با خطر مواجه ساخته است.

این پول علاوه بر ۲ میلیارد دالر دیگریست که این سازمان در هنگام راه اندازی برنامه جهانی کمک‌های بشردوستانه به کشورهای در حال رشد در ۲۵ م ماه مارچ درخواست کرده بود.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد تا هنوز توانسته از دو میلیاردی که برای کمک‌های بشر دوستانه تقاضا کرده بود نصف آن‌را از سوی کشورها و سازمان‌های کمک کننده جمع آوری کند.

مارک لوکاک معاون امور بشری این سازمان در اعلامیه امروز گفت: "تاثیرات بد و وضعیت رقت بار ناشی از ویروس همه‌گیر کرونا بیشتر در کشورهای فقیر و جنگ زده محسوس خواهد شد."

مارک لوکاک معاون امور بشری سازمان ملل متحد
مارک لوکاک معاون امور بشری سازمان ملل متحد

آقای لوکاک هوشدار داده که بخاطر گسترش ویروس همه‌گیر کرونا شهروندان فقیرترین کشورهای جهان می‌توانند با قحطی روبرو شوند، اما او گفته، با اقدام هر چه زودتر می‌توان جلو وضعیت بد را در این کشورها گرفت.

سازمان ملل متحد ۲۰ کشور فقیر جهان را برای دریافت کمک‌های عاجل بشر دوستانه در نظر گرفته است. این سازمان می‌گوید به کشورهای جنگ زده از جمله افغانستان و سوریه اولویت داده می‌شود.

سازمان ملل متحد به تازگی ۹ کشور دیگر را در فهرست کشور های شامل ساخت که به کمک فوری بشردوستانه نیاز دارند که در آن پاکستان، زیمبابوی، موزمبیق و فلپین شامل اند.

به گفته این سازمان، از پولی که برای کمک‌های بشر دوستانه به کشورهای فقیر جمع‌آوری می‌شود، نه‌تنها که تجهیزات صحی برای آزمایش و معالجه بیماران و وسایل حفظ الصحه خریداری خواهد شد بلکه کمپاین آگاهی‌دهی برای مردم بخاطر جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا هم راه اندازی می‌شود.

مارک لوکاک معاون امور بشری این سازمان همچنان گفته، گسترش ویروس همه گیر کرونا در کشورهای فقیر جهان اقتصاد مردم را متضرر ساخته و این کمک‌های بشردوستانه میتواند غذای مورد نیاز را هم تا ماه دسمبر امسال تامین کند.

سازمان ملل متحد گفته که کشورها و سازمان‌های کمک کننده را تشویق می‌کند تا در این وضعیت بحرانی با کشورهای فقیر کمک کنند.

XS
SM
MD
LG