لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۷

گسترش ویروس کرونا؛ بانک جهانی ۴۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند


وزارت مالیه افغانستان می‌گوید بانک جهانی ۴۰۰ میلیون دالر را در راستای مبارزه با ویروس کرونا به افغانستان کمک می‌کند.

شمروز خان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه روز جمعه (۱۹ ثور) در صحبت با رادیو آزادی گفت، دوصد میلیون دالر آن در یک یا دو هفته آینده به خزانه دولت انتقال خواهد یافت.

او گفت: " از اینکه نظر به گسترش ویروس کرونا عواید ملی افغانستان کاهش داشت از کمک برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده خواهد شد همچنین در بخش‌های انکشافی نیز مصرف می‌شود و در مجموع کسر بودجه که داشتیم پوشش می‌دهیم بانک جهانی در مقابل افغانستان تعهدات مالی دیگر هم دارد که در جریان سال به حکومت افغانستان منتقل می‌شود"

شمروزخان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه افغانستان
شمروزخان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه افغانستان

به گفته آقای مسجدی تمام این کمک ۴۰۰ میلیون دالر از طریق بودجه ملی به مصرف خواهد رسید.

بانک جهانی گفته که ۴۰۰ میلیون دالر کمک بلاعوض را به منظور حفظ و تداوم روند اصلاحات و مبارزه با بحران ویروس کرونا در افغانستان تصویب کرده است.

پیش از این نیز بانک جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا تعهد صد میلیون دالر کمک را به افغانستان کرده بود که بخش اول این کمک که ۲۰ میلیون دالر می‌شود دو هفته قبل به افغانستان انتقال داده شده است.

در عین حال وزارت صحت عامه می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۵ واقعه مثب ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده است.

وحید مجروح معین وزارت صحت عامه افغانستان
وحید مجروح معین وزارت صحت عامه افغانستان

وحید مجروح معین عرضه خدمات صحی این وزارت روز جمعه با فرستادن پیامی به رسانه‌ها گفت که با ارقام جدید شمار مبتلایان به ویروس کرونا درافغانستان به ۳،۷۷۸ تن می‌رسد.

او گفت: "به اساس آخرین آمار که نزد وزارت صحت عامه موجود است در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱۴ نمونه لابراتواری مورد آزمایش قرار گرفت از میان آن ۲۱۵ واقعه مثبت تشخیص شده است، سه واقعه فوتی داشتیم و چهار واقعه شفا یاب "

به گفته آقای مجروح تعداد جان باخته‌های بیماری کووید ۱۹ در افغانستان به ۱۰۹ تن می‌رسد و تعداد شفا یافته ها ۴۷۲ تن هستند.

مقامات وزارت صحت عامه یکبار دیگر از مردم می‌خواهند تا برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در خانه هایی خود بمانند و مقررات گشت‌وگذار را نیز بگونه کامل رعایت کنند.

XS
SM
MD
LG