لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۶

۴،۰۳۳ مورد کووید۱۹ در افغانستان؛ ۳۹۲ کارمند صحی به این ویروس مبتلا شده‌اند


آرشیف
آرشیف

وزارت صحت عامه افغانستان از افزایش موارد ابتلای کارمندان صحی به کووید-۱۹ اظهار نگرانی کرده است.

وحیدالله مجروح، معیین این وزارت در نشست خبری امروز شنبه (۲۰ ثور) گفت که تا اکنون ۳۹۲ کارمند صحی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی افزود: "در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲۹ نمونه آزمایش شده است که ۲۵۳ آن مثبت است. ۴ مورد در کابل، ۷۱ در هرات، ۴۱ مورد در کندهار و ۳۹ مورد در ننگرهار ثبت شده‌است. همین گونه ۳۹۲ کارمند صحی نیز به این ویروس آغشته شده‌اند که برای ما جای نگرانی است."

آقای مجروح افزود که شمار مجموع موارد ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان به چهار هزار و ۳۳ رسیده است.

او افزود که ویروس کرونا در افغانستان در حال گسترش است. او هشدار داد که اگر به رهنمایی‌های صحی توجه نشود، هیچ کسی از این ویروس در امان نخواهد ماند.

در همین حال شماری پزشکان هم نسبت به افزایش ابتلای کارمندان صحی به این بیماری اظهار نگرانی کرده‌اند. برخی آن‌ها هشدار داده‌اند که اگر به این موضوع توجه بیشتر نشود، ممکن است فاجعه انسانی رخ دهد.

داکتر ذبیح‌الله ستانکزی روز شنبه به رادیو آزادی گفت: "داکتران ما باید رهنمود‌های سازمان صحی جهان را جدی بگیرند. به هر نکته محافظتی ضروری توجه کنند؛ چرا که داکتران در خظ نخست مبارزه با این ویروس قرار دارند."

با توجه به گسترش این ویروس در افغانستان، مسئولان بر رعایت توصیه‌های صحی برای پیش‌گیری از ابتلا به این بیماری تأکید می‌کنند.

براساس آمار وزارت صحت تا کنون ۶ کارمند صحی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

گزارش: مهناز نوری

XS
SM
MD
LG