لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۸

برای بررسی خشونت‌هایی‌که در غور رخ داده است، هیئت فرستاده می‌شود


تظاهرات خشونت‌آمیز در غور
تظاهرات خشونت‌آمیز در غور

وزارت امور داخلۀ افغانستان می‌گوید که برای تحقیق در مورد خشونت‌هایی‌که در جریان اعتراض‌های دیروز، در غور رخ داده است، هیئتی را به این ولایت می‌فرستد.

اعتراض‌های دیروز در غور​ پس از آن به خشونت گرایید که افراد مسلح ناشناس از بین تظاهرکننده‌گان بر ساختمان‌های دولتی و پولیس تیراندازی کردند.

طارق آرین سخنگوی این وزارت گفت: "در نتیجۀ این تیراندازی دو پولیس کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شده اند. به گفته آقای آرین، در تیراندازی پولیس به افراد ملکی نیز آسیب رسیده است."

آقای آرین گفت: "با تاسف مردم به‌خاطر تسریع روند کمک‌رسانی جمع شده بودند که به خشونت گرایید. در جریان فیرهای پراکنده هم از سوی افراد مسلح ناشناس که باعث کشته شدن ۲ پولیس و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر شد."

طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله
طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله

آقای آرین افزود: "در این رویداد چند تن از شهروندان غور از جمله یک خبرنگار کشته و چند تن دیگر زخمی شده اند."

وزارت امور داخلۀ افغانستان در یک اعلامیه گفته است، در نتیجۀ تیراندازی پولیس ۴ باشندۀ غور کشته و ۹ تن دیگر زخمی شده اند.

ناصر پارسا رئیس شفاخانۀ ولایتی غور به رادیو آزادی گفت: "اجساد ۵ فرد ملکی و ۱۹ زخمی به این شفاخانه آورده شده است."

براساس گزارش خبرنگار رادیو آزادی از ولایت غور، روز گذشته بعد از آنکه کمک‌های یک سازمان خیریۀ عربی برای شماری از مردم نرسید، اعتراضات در برابر دفتر والی غور، آغاز شد.

تظاهرات خشونت‌آمیز در ولایت غور
تظاهرات خشونت‌آمیز در ولایت غور

تا هنوز معلوم نیست که افراد مسلح غیرمسئول چگونه در بین اعتراض‌کنندگان داخل شده بودند، اما وزارت داخلۀ افغانستان اعلام کرده که برای تحقیق در مورد این رویداد یک هیئت را به ولایت غور اعزام می‌کند.

احمد خان نوید یک خبرنگار محلی که برای پوشش خبری این اعتراضات رفته بود نیز در بین قربانیان این رویداد، شامل است.

ادارۀ حمایت از رسانه‌های آزاد"نی" با صدور یک اعلامیه از وزارت داخلۀ افغانستان خواسته است تا در مورد کشته شدن این خبرنگار تحقیقات همه‌جانبه را انجام دهد.

شهرزاد اکبر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز تیراندازی پولیس را بر تظاهرکنندگان در ولایت غور قابل نگرانی خوانده گفته است، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان هم در مورد این رویداد تحقیق می‌کند.

XS
SM
MD
LG