لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۷

وحید مجروح: در ۲۴ ساعت گذشته در اثر ابتلا به ویروس کرونا ۱۷ نفر جان داده‌اند


وحید مجروح معین این وزارت روز جمعه(۲۶ ثور) گفت که ۱۷ نفر از در یک شبانه‌روز گذشته در اثر ابتلا به این بیماری جان داده‌اند.
وحید مجروح معین این وزارت روز جمعه(۲۶ ثور) گفت که ۱۷ نفر از در یک شبانه‌روز گذشته در اثر ابتلا به این بیماری جان داده‌اند.

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان جان باخته‌اند.

وحید مجروح، معین این وزارت گفته که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۴ مورد دیگر ابتلا به این بیماری ثبت شده است. مجموع موارد ابتلا به این بیماری به ۶،۰۵۳ مورد رسیده است.

د عامې روغتیا وزارت مرستیال وحید مجروح
د عامې روغتیا وزارت مرستیال وحید مجروح

آقای مجروح گفت: "به اساس آخرین آماری‌که در ۲۴ ساعت گذشته به دست ما رسیده، در حدود ۱،۱۲۲ نمونه در لابراتوارهای مختلف کشور به آزمایش گرفته شده است. از این میان ۴۱۴ واقعه مثبت شناسایی شده است. همچنین ۵۴ تن شفایاب شده و ۱۷ تن دیگرجان باخته‌اند."

بر اساس آمار وزارت صحت، مبتلایان جدید شامل ۱۶۲ نفر در کابل، ۱۳۲ نفر در هرات ۱۳ نفر در کندهار، ۱۲ نفر در پکتیا، ۲۶ نفر در ننگرهار، و بقیه در ولایت‌های غزنی، لغمان، هلمند، سمنگان، کندز، جوزجان، فاریاب، زابل، پکتیکا، کاپیسا، بدخشان، سرپل، دایکندی و خوست ثبت شده‌اند.

آرشیف، شهروندان کابل
آرشیف، شهروندان کابل

این در حالی است که با نزدیک شدن روزهای عید فطر شهر کابل شاهد ازدحام شهروندان است و بیشتر فروشگاه‌ها به روی مشتریان باز شده‌اند. به همین ترتیب، رفت و آمد در جاده‌ها هم بیشتر شده است.

با این حال، محمدیعقوب حیدری، والی کابل خواستار رعایت مقررات قرنطین شده و همچنان از احتمال کاهش محدودیت این مقررات سخن می‌گوید:"ما با تمام دکاندارها، مغازه‌دارها، سرایدارها و فروشگاه‌های بزرگ نشست داشتیم. تفاهم شده که یک تعدادشان دکان‌های خود را از طرف صبح باز کنند."

محمد یعقوب حیدری، والی کابل
محمد یعقوب حیدری، والی کابل

آقای حیدری می‌افزاید: "یک تعداد دیگر پس از چاشت و برخی دیگر که می‌گویند از طرف عصر فروشات‌شان خوب است، دکان‌های شان را باز نمایند. تعهدات و پیشنهادات‌شان را گرفته‌ایم. آن را به کابینه می‌فرستیم که در مورد تصمیم گرفته شود."

والی کابل می‌گوید در مورد تمدید مدت قرنطین پس از روزهای عید براساس وضعیت اعلام‌ شده از سوی وزارت صحت عامه افغانستان تصمیم گرفته خواهد شد.

XS
SM
MD
LG