لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۷

تخریب یگانه موتر آتش‌نشانی در اعتراض‌های مردمی در غور


تخریب موتر آتش‌نشانی در ولایت غور
تخریب موتر آتش‌نشانی در ولایت غور

ولایت غور تنها یک موتر اطفائیه دارد و آن‌هم در اعتراضات مردمی از سوی معترضان تخریب شده و اکنون غیرقابل استفاده می‌باشد.

مسئولان آمریت اطفاییه ولایت غور می‌گویند که بعد از این آنان نمی‌توانند به دلیل نداشتن موتر آب‌پاش به حادثات آتش‌سوزی رسیدگی کنند.

این مسئولان از حکومت مرکزی خواهان ترمیم و یا هم فرستادن موتر دیگری آتش‌نشانی در این ولایت هستند.

۱۵ سال پیش حکومت مرکزی تنها یک موتر آتش‌نشانی را در این ولایت برای آمریت اطفاییه انتقال داد و این موتر هر از گاهی که آتش سوزی اتفاق می‌افتاد برای مهار آن به محل رویداد می‌رفت.

اما اکنون مسئولان آمریت اطفاییه ولایت غور می‌گویند که این موتر در نتیجه اعتراضات مردمی، چند روز پیش تخریب و از کار افتاده است.

تخریب یگانه موتر آتش‌نشانی در ولایت غور توسط معترضان
تخریب یگانه موتر آتش‌نشانی در ولایت غور توسط معترضان

عبدالعلی عزیزی، آمر اطفاییه ولایت غور می‌گوید که بعد از این آنان نمی‌توانند به دلیل نداشتن موتر آب‌پاش به حادثات آتش‌سوزی رسیدگی کنند.

آقای عزیزی گفت: "چند روز پیش در جریان تظاهرات موتر اطفاییه برای متفرق ساختن معترضان در مقابل دروازه ولایت موقعیت گرفت، شیشه های این موتر از سوی مظاهره کننده ها با سنگ و چوب شکستانده شد و قسمت‌های دیگر آن تخریب شد، از این به بعد ما برای خاموش کردن حادثات آتش‌سوزی موتر نداریم تا به خدمت مردم برسیم."

از سوی دیگر برخی از فعالان مدنی ولایت غور تخریب وسایل و امکانات عامل المنفعه را از سوی معترضان کار نادرست می‌دانند.

معروف سیدی می‌گوید: "ما به این باور هستیم که هر نوع تخریب وسایل که به منافع مردم باشد می‌تواند ما را بیشتر به مشکل مواجه کند، کاری مردم را به کندی مواجه بکند. خدای ناخواسته کدام آتش‌سوزی و یا حادثه رخ بدهد، در صورتی‌که موتر نباشد که آتش را خاموش کند بدون شک خسارات به بار می‌آورد."

تظاهرات خشونت آمیز در غور
تظاهرات خشونت آمیز در غور

با این حال عبدالمعروف رامش سخنگوی پولیس غور می‌گوید: "متأسفانه این موتر از سوی معترضان تخریب شده و از کار افتاده، به زودترین وقت ما اسناد و موضوع را به مرکز فرستاده‌ایم، امیداریم توجه صورت گیرد."

از سوی دیگر مسئولان ریاست اطفاییه می‌گویند که این موتر تخریب جزی شده است و آنان به دلیل قرنطین شدن شرکت قراردادی "نیلی مون" که ترمیم کننده وسایط نظامی می‌باشد نمی‌توانند به زودی این موتر را ترمیم کنند.

این در حالیست که در اعترضات مردمی ۲۰ ثور، در پهلوی تخریب موتر اطفاییه معترضان دست به تخریب پوسته های امنیتی و مکان‌های مردمی نیز در داخل شهر فیروزکوه زدند.

XS
SM
MD
LG