لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۹

وزارت دفاع: در عملیات‌های تهاجمی، پناه‌گاه‌های مهم مخالفان مسلح هدف قرار گرفته اند


وزارت دفاع افغانستان می گوید، درعملیات‌های تهاجمی نیروهای افغان پناه‌گاه‌های مهم مخالفان مسلح حکومت هدف قرار گرفته است.
وزارت دفاع افغانستان می گوید، درعملیات‌های تهاجمی نیروهای افغان پناه‌گاه‌های مهم مخالفان مسلح حکومت هدف قرار گرفته است.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، درعملیات‌های تهاجمی نیروهای افغان پناه‌گاهای مهم مخالفان مسلح حکومت هدف قرار گرفته است.

پس از حملات خونین در کابل و ننگرهار و آغاز عملیات تهاجمی نیروهای افغان حالا وزارت دفاع افغانستان از رسیدن تلفات سنگین به مخالفان مسلح خبر می‌دهد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهو کشور هفته گذشته دستور آغاز عملیات تهاجمی را به‌هدف سرکوب مخالفین به‌نیروهای افغان صادر کرد.

روح‌الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، روز یک‌شنبه به رادیو آزادی گفت در نتیجه این عملیات‌ها پناگاه‌های مهم مخالفان مسلح حکومت هدف قرار گرفته است.

روح‌الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
روح‌الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

آقای احمدزی افزود: "در چند روز گذشته ما توانستیم، مواضع و سنگرهای دشمن را در مناطق و ولایات مختلف از طریق عملیات‌های زمینی و هوایی هدف قرار بدهیم، که تلفات سنگین به آنان وارد شده است، عملیات‌های ما از طریق زمین و هوا ادامه میابد."

بدخشان، پکتیا، پکتیکا، ارزگان، خوست، بادغیس، هرات، کندهار، فاریاب، و هلمند از ولایاتی خوانده می‌شوند، که نیروهای امنیتی افغان عملیات‌های زمینی و هوایی را در جریان چند روز اخیر راه‌اندازی کرده اند، به‌همین گونه روزانه در مورد تلفات وارد شده به مخالفان مسلح از سوی وزارت دفاع به‌رسانه‌ها خبر داده می‌شود، که به اساس آن تنها در یک شنبه شب در ولایات‌های خوست، فراه و ارزگان ۱۹ مخالف مسلح کشته شده اند.

اما شماری از کارشناسان نظامی، آغاز این عملیات‌ها را به معنای شدت جنگ و افزایش تلفات می‌دانند.

عبدالباری عارض، یکی ازاین کارشناسان می‌گوید، با این کار حملات مخالفان مسلح بر نیروهای افغان نیز شدت پیدا می‌کند.

عبدالباری عارض آگاه مسایل نظامی

آقای عارض افزود: "من فکر می‌کنم عملیاتی که نیروهای افغان آغاز کرده اند و یا به آن شدت می‌دهند، پایان خوبی نخواهد داشت، تجربه نشان داده است، که جنگ در افغانستان در هیچ سطح نتیجه مثبت نداشته است، یعنی برنده ندارد، به‌همین خاطر باید تلاش شود، که توافق‌نامه صلح دوحه عملی شده و انرژی بیشتر به‌هدف تامین صلح درکشور به‌مصرف برسد."

پس از آغاز عملیات تهاجمی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، طالبان در یک اعلامیه‌ای این موقف‌گیری را عمل مخالف صلح خوانده و در کنار آن برای ادامه جنگ آماده‌گی نشان دادند.

هرچند آغاز عملیات تهاجمی ازسوی حکومت افغانستان واکنش‌های را به‌همراه شد، اما حکومت افغانستان در پاسخ گفت، هدف از آغاز عملیات تهاجمی حاضر ساختن مخالفان مسلح به‌صلح است.

XS
SM
MD
LG