لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۶

روبات‌های پیشخدمت جدید و سریع در یک قهوه خانه در کوریای جنوبی


آرشیف، روبات پیشخدمت
آرشیف، روبات پیشخدمت

پیشخدمتِ جدیدِ در قهوه خانۀ در کوریای جنوبی به کار آغاز کرده که انسان نه، بلکه روبات است.

این روبات شش نوشیدنی را از فرمایش تا رسانیدن به مشتری، فقط در هفت دقیقه آماده می‌کند.

این پیشخدمت جدید در یک قهوه خانۀ شهر دایجیون، کوریای جنوبی مؤدبانه و سریع از بین میزها می‌گذرد، به سوی مشتری می‌رود و می‌گوید: "بفرمایید این هم قهوۀ امریکایی شما، اما اگر آن را شور بدهید، با مزه‌تر می‌شود."

این پیشخدمت انسان نه، بلکه یک روبات سفید سیار است که نوشیدنی را بر پتنوسی وصل شده به دو طرفش به مشتری می‌رساند. در حقیقت این روبات کمپیوتر بزرگ است.

آرشیف، روبات پیشخدمت
آرشیف، روبات پیشخدمت

لی جانگ مین ۳۵ ساله که کارمند دفتر و یکی از مشتریان این قهوه خانه است، به خبرگزاری رویترز گفته است: "قهوه‌ی را که این روبات پیشخدمت آماده کرده، از قهوه‌ی که انسان آماده می‌کند، هیچ فرقی ندارد."

در کوریای جنوبی بیش از ۱۱ هزار تن به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۶۷ تن در نتیجۀ ابتلا به آن جان‌های‌شان را از دست دادند.

اینک کوریای جنوبی بعد از مهار کردن همه‌گیری ویروس کرونا به آرامی از قوانین شدید "فاصلۀ اجتماعی" به سمت آنچه که حکومت آن را "فاصلۀ زندگی روزمره" می‌نامد، در حرکت است.

آرشیف، کوریای جنوبی
آرشیف، کوریای جنوبی

لی دونگ بای مدیر تحقیقات شرکت تکنولوژی ویژن سمیكون کوریای جنوبی که این روبات پیشخدمت را ساخته می‌گوید، روبات‌ها می‌توانند در مراعات فاصلۀ جسمی مردم را کمک کنند.

آقای بای گفت: "روبات ما (سیستم ما) از اخذ فرمایش تا رسانیدن آن به مشتری به مداخلۀ انسانی نیاز ندارد. به خاطر اطمینان از حرکت روان و بدون مشکل روبات‌ها در داخل قهوه خانه، میزها جدا از هم تنظیم شده که به خوبی با کمپاین جلوگیری از تماس و فاصله‌گذاری اجتماعی متناسب است."

تنها یک کارمند انسان در این قهوه خانۀ دو منزله در شهر دایجیون کوریای جنوبی کار می‌کند که وظیفه‌اش تضمین نظافت و دوباره پر کردن مواد مورد نیاز ماشین‌ها است.

شرکت تولید کننده و مؤسسه علمی که روی این نوع روبات‌ها در کوریای جنوبی کار می‌کنند، پلان دارند تا در سال جاری حداقل ۳۰ روبات مشابه را تولید و عرضه کنند.

XS
SM
MD
LG