لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۶

صدراعظم پولند خواسته تا شماری از نیروهای امریکایی به پولند منتقل شوند


ماتئوس موراویسکی​ صدراعظم پولند ابراز امیدواری کرده است که شماری از نیروهای امریکایی از جرمنی به آن کشور منتقل شوند.
ماتئوس موراویسکی​ صدراعظم پولند ابراز امیدواری کرده است که شماری از نیروهای امریکایی از جرمنی به آن کشور منتقل شوند.

ماتئوس موراویسکی​ صدراعظم پولند ابراز امیدواری کرده است که شماری از نیروهای امریکایی از جرمنی به آن کشور منتقل شوند.

این اظهارات ماتئوس موراویسکی دیروز (۶ جون) بعد پخش گزارش‌های صورت گرفت که در جرمنی و ایالات متحده نشر و در آن گفته شده که دونالد ترمپ رئیس جمهور امریكا به وزارت دفاع آن کشور(پنتاگون) دستور داده كه تعداد سربازان امریكایی مستقر در جرمنی را كاهش دهد.

ماتئوس موراویسکی به رادیو خصوصی آر.ام .اف ۲۴ گفته که امیدوار است در نتیجه گفتگوهای انجام شده، بخشی از سربازان امریکایی که در جرمنی کاهش می‌یابند، در پولند مستقر شوند. به گفتۀ صدراعظم پولند، اکنون تصمیم در دست ایالات متحده امریکا است.

روزنامۀ وال استریت ژورنال ۵ جون گزارش داد كه ۹۵۰۰ تن از جملۀ ۳۴.۵۰۰ تن پرسونل نیروهای امریكایی مستقر در جرمنی، کاهش خواهند یافت.

نشریه آنلاین دیر شپیگل جرمنی نیز گزارش داده است که این حرکت تا خزان سال ۲۰۲۰ میلادی اجرا خواهد شد و بین ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ سرباز امریکایی مستقر در جرمنی کاهش خواهند یافت.

سربازان امریکایی در جرمنی
سربازان امریکایی در جرمنی

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریكا از مدت‌ها به‌این‌سو شکایت دارد که جرمنی تعهدات‌اش را در ناتو انجام نداده است.

براساس این تعهد جرمنی باید دو درصد در آمد آن کشور را روی اردویش مصرف کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد امریکایی که از افشای نامش خودداری کرده گفته است، تعدادی از نیروهای امریکایی به پولند و سایر کشورهای متحد اعزام می‌شوند و شماری از آنها هم به خانه باز خواهند گشت.

به گفتۀ این مقام امریکایی، به دلیل افزایش مصارف دفاعی اتحاد نظامی ناتو به رهبری ایالات متحده، دیگر نیازی به استقرار تعداد زیاد سرباز در جرمنی نیست.

در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، دونالد ترمپ بعد از امضای توافقنامه همکاری دفاعی با پولند گفت: "اعزام حدود ۱۰۰۰ عسکر امریكایی را به پولند پیش بینی كرده است."

سربازان امریکایی در پولند
سربازان امریکایی در پولند

امریکا در حال حاضر حدود ۴۵۰۰ سرباز دورانی در پولند دارد.

مقامات قصر سفید و پنتاگون از تأیید یا رد این گزارش روزنامۀ والستریت ژورنال خودداری کردند.

XS
SM
MD
LG