لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۶

'انتونی فاوچی' ویروس کرونا را 'یکی از بدترین‌های تاریخ' خواند


ارشدترین متخصص بیماری‌های عفونی در امریکا، ویروس همه‌گیر کرونا را یکی از بدترین‌های تاریخ خوانده اند
ارشدترین متخصص بیماری‌های عفونی در امریکا، ویروس همه‌گیر کرونا را یکی از بدترین‌های تاریخ خوانده اند

انتونی فاوچی​ ارشدترین متخصص بیماری‌های عفونی در امریکا، ویروس همه‌گیر کرونا را یکی از بدترین‌های تاریخ خوانده و بار دیگر هشدار داده است که تا ختم آن راه طولانی ای باقی مانده است.

داکتر انتونی فاوچی که عضو هیئت کاری تعیین شده قصر سفید در مورد ویروس همه‌گیر کرونا است، هشدار تازه‌اش در مورد جدیت ویروس کرونا را در یک کانفرانس آنلاین ابراز داشت که از سوی سازمان نوآوری بیوتکنولوژی به راه افتاده بود.

به گفته وی بیماری تنفسی کووید-۱۹که ناشی از ویروس کرونا است، چنان قابلیت انتقال داشته و مرگبار است که به یک کابوس مبدل شده است.

آرشیف
آرشیف

باوجود آنکه داکتر فاوچی می‌دانست شیوع یک بیماری همه‌گیر آمدنی است، ولی سرعت گسترش کرونا در جهان متحیرش کرده است.

او گفت گسترش کرونا در جهان حدود یک ماه گرفت، درحالی‌که اکثر بیماری‌های قابل انتقال شش ماه تا یک سال را می‌گیرند که به جهان شیوع یابند. دلیل انتقال سریع این ویروس به گفته فاوچی طبیعت ساری آن و سفر افراد مصاب بوده است.

فاوچی که رئیس انستیتوت ملی الرژی و بیماریهای ساری امریکاست تاکید کرد که یقین دارد واکسین کرونا تولید خواهد شد.

او گفت، چندین واکسین قبلاً امتحان شده اند و بیش از یک واکسین احتمالاً موثر تمام خواهد شد.

آرشیف واکسین آزمایشی کووید- ۱۹
آرشیف واکسین آزمایشی کووید- ۱۹

داکتر انتونی فاوچی همچنان ابراز داشت که "چیز‌های زیاد در مورد این ویروس موجودند که تاحال نمی‌فهمیم به شمول وسعت جدیت علایم آن، پاسخ‌های ایمنی و امکان لخته شدن خون ناشی از این ویروس.

او افزود هنوز در آغاز درک جدیت این ویروسند و این امیدورای‌ها را رد کرد که گویا کرونا به زودی پایان خواهد یافت.

در حالیکه اکثر نقاط اروپا و آسیا روزهای بد این ویروس همه‌گیر را پشت سر گذشته اند سازمان صحی جهان دیروز گفت امریکای لاتین با بدترین روزهای ناشی ازین ویروس دست و پنجه نرم می‌کند و رقم مصاب شده‌گان به شدت در حال افزایش است.

بخش منطقوی سازمان صحی جهان که روی کشورهای قاره امریکا تمرکز دارد، از افزایش شدید شمار مصاب شده‌گان به کرونا در امریکای لاتین به‌شمول مکسیکو، پانامه، کوسته ریکه، برازیل، چیلی، هایتی و سورینام خبر داده است.

XS
SM
MD
LG