لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۳

نگرانی‌ها از موج دوم ویروس کرونا پس از ثبت موارد جدید در چین


آرشیف
آرشیف

در حالی که رقم مصاب شدگان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و شمار قربانیان آن حدود ۴۳۱ هزار تن رسیده است، با تشخیص ده‌ها قضیه‌ی جدید کرونا در چین، نگرانی‌های جدی از موج دوم این ویروس ابراز می‌شود.

دو همسایهء چین، یعنی هند و پاکستان دیروز یک‌شنبه (۱۴ جون) از افزایش جدی در شمار مصاب شدگان به ویروس کرونا خبر داده و از خطر دوچند شدن شمار مصاب شدگان در این دو کشور تا یک ماه آینده ابراز نگرانی کردند.

چین به روز یک‌شنبه از بلندترین ارقام تازه‌ی مشخص شده‌ای ویروس کرونا در یک ماه در این کشور خبر داده و نگرانی‌هایی را در مورد موج دوم این ویروس در حالی ایجاد کرد که کشورهای بیشتر در اروپا برای بازگشایی سرحدات‌شان آمادگی می‌گیرند.

ویروس کرونا برای اولین بار در دسامبر سال گذشته از شهر ووهان چین سرچشمه گرفت و به نقاط دیگر جهان گسترش یافت، تا ناوقت دیشب هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تن را در سراسر جهان مصاب کرده و شمار قربانیان آن به حدود ۴۳۱ هزار تن می‌رسید.

پولیس در پیکینگ بازار بزرگ مواد خوراکه را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بست
پولیس در پیکینگ بازار بزرگ مواد خوراکه را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بست

از جمله ۵۷ قضیهء تازه تشخیص شده‌ای ویروس کرونا در چین ۳۶ آن در پیکینگ است که با مغازه‌های بزرگ و بازارها مرتبط بوده است. چین در پاسخ به این تحول جدید معاینات کرونا را شدت بخشیده، در مورد سفرها هشدار داده، بازارهای محل‌های متاثر از قضیه‌های جدید را مسدود کرده است. حکومت چین همچنان کارمندان امنیتی را در محل‌های متاثر موظف کرده و مردم این محل‌ها را بار دیگر به قرنطین واداشته است.

در پاکستان همسایهء چین، وزیر پلان آن کشور دیروز هشدار داد که شمار مصاب شدگان ویروس کرونا در پاکستان می‌تواند تا ختم ماه جون دوچند شده و یک ماه بعد از آن به بیش از یک میلیون تن برسد.

این هشدار اسد عمر، وزیر پلان پاکستان در حالی داده شده که شماری زیاد در پاکستان به توصیه‌های طبی در مورد فاصله‌های اجتماعی، نظافت و دیگر اقدامات جهت مقابله با ویروس کرونا بی توجهی می‌کنند.

نگرانی‌ها از عدم رعایت توصیه‌های صحی در پاکستان مطرح است
نگرانی‌ها از عدم رعایت توصیه‌های صحی در پاکستان مطرح است

وزیر پلان پاکستان دیروز به خبرنگاران در اسلام آباد گفت، متخصصان تخمین می‌کنند که اگر توصیه‌های صحی مد نظر گرفته نشود، شمار مصاب شدگان ویروس کرونا تا پایان ماه جون به ۳۰۰ هزار نفر رسیده و این رقم تا ختم ماه جولای به ۱.۲ میلیون تن خواهد رسید.

پاکستان تا ناوقت دیروز، ۱۴۰ هزار قضیه کووید-۱۹ در این کشور را تایید کرده بود و تعداد قربانیان به ۲۷۰۰ تن می‌رسید.

در هند همسایه‌ی پاکستان اقدامات برای مبارزه با ویروس کرونا شدت گرفته و استفاده از ۵۰۰ واگون ریل به حیث مرکزهای کوچک معاینات کرونا، آغاز شده است.

دهلی نو دیروز یک‌شنبه (۱۴ جون) از ۲۰۰۰ واقعهء جدید مثبت ویروس کرونا در این شهر در دو روز گذشته، خبر داد.

دهلی، ممبی و حیدر آباد متضررترین شهرهای هند از ویروس کرونا اند.

تنها در دهلی جدید حدود ۴۰ هزار تن به این ویروس مصاب شده و ۱۲۷۰ تن جان داده‌اند.

آرشیف، هند
آرشیف، هند

منیش سیسودیا، یک مقام ارشد دهلی جدید دیروز گفت که با درنظرداشت شدت گسترش ویروس کرونا، رقم مصاب شدگان در دهلی تا اواسط ماه جولای به نیم میلیون تن خواهد رسید.

تا حال حدود ۳۲۱ هزار تن در هند به ویروس کرونا مصاب شده و حدود ۹۲۰۰ تن جان داده‌اند.

XS
SM
MD
LG