لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۰

شمار مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان به ۲۷۵۳۲ تن رسید


یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شفاخانه افغان جاپان
یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شفاخانه افغان جاپان

مرگ‌ومیر ناشی از کووید- ۱۹ در افغانستان؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ تن جان باخته اند.

با گذشت هر روز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان رو به افزایش است.

در ۲۴ ساعت گذشته آمار جان‌باخته‌گان ناشی از این ویروس، ۴۲ تن اعلام شده است - آمار رسمی ای که تاکنون در افغانستان کم‌پیشینه بوده است.

در همین ۲۴ ساعت گذشته همچنان ۱۵۰۲ تن از متبلایان دیگر صحت‌یاب شده اند.

وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰۱ مورد مشکوک در لابراتوارهای این وزارت آزمایش شده که از این میان ۶۵۸ مورد آن مثبت تشخیص شده است.

آرشیف
آرشیف

با ثبت این واقعات جدید شمار مبتلایان به این ویروس در افغانستان به ۲۷۵۳۲ تن رسیده است.

معصومه جعفری، معاون سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید: "در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰۱ مورد مشکوک به ویروس کرونا در سراسر افغانستان مورد آزمایش قرار گرفته است که از جمله ۶۵۸ مورد آن مثبت بوده که تعداد مجموعی واقعات مثبت را به ۲۷۵۳۲ مورد می رساند. همچنان ۱۵۰۲ مورد بهبود یافته و ۴۲ مورد فوتی داشتیم."

از زمان شیوع ویروس کرونا در افغانستان تا به حال ۱۵۰۲ تن در نتیجۀ ابتلا به این ویروس جان باخته اند و ۷۶۶۰ تن صحت یاب شده اند.

وزارت صحت عامۀ افغانستان همچنان با صدور خبرنامه‌یی گفته است که ادارۀ توسعۀ بین‌المللی ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان ۴۲.۵ میلیون دالر در بخش مبارزه با ویروس کرونا به این وزارت کمک می‌کند.

در اعلامیۀ این وزارت آمده است که ۱۰.۹ میلیون دالر این کمک‌ها از طریق سازمان صحی جهان در بخش توسعۀ لابراتوارها و ۳۱.۶ میلیون دیگر در بخش سرویلانس و پروژه صحتمندی وزارت صحت‌عامه هزینه می‌شود.

در همین حال مقام ولایت کابل از آغاز برنامۀ ضد عفونی کردن شهر کابل خبر می‌دهد.

ناصر مهر، سخنگوی والی کابل به رادیوی آزادی می‌گوید: "امروز کمیتۀ مجادله با ویروس کرونا با همکاری ریاست اطفایۀ کابل و کمیته‌های صحی ریاست صحت عامۀ کابل پروسۀ ضد عفونی و دواپاشی را در سطح شهر آغاز کردند که امروز نواحی اول، دوم، چهارم و دهم تحت پوشش قرار خواهند گرفت."

آرشیف
آرشیف

سخنگوی والی کابل می‌افزاید: "دیگر نواحی و ساحات مزدحم شهر کابل نیز ضد عفونی خواهند شد."

XS
SM
MD
LG