لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۷

سارنوال برکنارشدۀ ایالات متحده، از وظیفه‌اش کنار نمی‌رو‌د


جیفری اس برمن سارنوال امریکایی
جیفری اس برمن سارنوال امریکایی

جیفری اس برمن سارنوال امریکایی که از پیگرد قانونی متحدین دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده و تحقیقات از وکیل شخصی وی رودی جولیانی نظارت می‌کند می‌گوید، با وصف این‌که وزارت عدلیۀ امریکا استعفای وی را اعلام کرده، اما وی از وظیفه‌اش کنار نخواهد رفت.

ویلیام بار لوی سارنوال ایالات متحدۀ امریکا ۱۹ جون در یک اعلامیه گفت که جیفری اس برمن سارنوال منطقۀ جنوب نیویورک از وظیفه‌اش استعفا می‌کند.

اما آقای برمن در یک اعلامیه گفته است كه در مورد استعفا اش از طریق گزارش‌های رسانه‌ها اطلاع حاصل کرده است.

جیفری اس برمن سارنوال منطقۀ جنوب نیویورک گفته است: "زمانی‌که یک نامزد پیشنهاد شده توسط رئیس جمهور به این مقام، توسط مجلس سنا تائید شود، من كنار خواهم رفت. ولی تا آن زمان، تحقیقات بدون تأخیر یا وقفه پیش خواهد رفت."

جیفری اس برمن سارنوال منطقۀ جنوب نیویورک
جیفری اس برمن سارنوال منطقۀ جنوب نیویورک

پس از اظهارات ویلیام بار، لوی سارنوال امریکا، قصر سفید، جی کلایتون رئیس کمیسیون امنیت و تبادلۀ اوراق بهادار را به این پست نامزد کرد.

به نوشتۀ مرکز خبر رادیو آزادی، آقای کلایتون حقوقدان است و عملاً هیچ تجربه ای به حیث سارونوال فدرالی ندارد.

از ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی به این‌سو جیفری اس برمن دوسیه‌های مهم، به شمول تحقیقات در مورد متحدان مهم دونالد ترمپ را تحت نظارت داشته است.

مایکل کوهن وکیل مدافع شخصی پیشین دونالد ترمپ در این منطقۀ نیویارک تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

همچنان لو پارناس و ایگور فرومن، که با تلاش‌های ادعا شده در مورد رودی جولیانی وکیل شخصی دونالد ترمپ که گویا به‌خاطر خدشه‌دار ساختن جوبایدن رقیب سیاسی آقای ترمپ در اوکراین صورت گرفته قبلاً پیوند خورده بودند، با اتهامات ارائه شده توسط سارونوالان منطقوی روبه‌رو اند.

XS
SM
MD
LG