لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۴

مسئولان ولسوالی تیوره غور با اداره مرکزی این ولایت قطع رابطه کردند


مقام های ولسوالی تیوره ولایت غور
مقام های ولسوالی تیوره ولایت غور

محمدرفیق اعلم، ولسوال تیوره و حبیب‌الرحمن ملکزاده، فرمانده پولیس این ولسوالی به رادیو آزادی گفته‌اند که به دلیل عدم پرداخت پول هزینه مواد خوراکی و سوختی پولیس این ولسوالی، دیگر فرمانبردار مسئولان ولایت غور نیستند.

آقای ملکزاده گفت پولیس تیوره در دو سال اخیر میلیون‌ها افغانی بدهکار شده، اما فرماندهی پولیس غور توجهی ندارد: "پولیس چهار ماه می‌شود گوشت ندارد. از سال ۱۳۹۷ و سال ۱۳۹۸ پول مواد سوخت را هم اجرا نکرده‌اند. معاون ملکی یک میلیون ضمانت کرده که پول ترکاری و میوه است. این قدر به سر ما فشار روحی آمده است. بخاطر چه قرض می‌کنیم؟ مردم هم می‌آیند دروازه قوماندانی، ایستاد هستند. قصاب می‌گوید دیگر توان پرداخت قرض ندارم."

آقای ملکزاده مسئولان نظامی ولایت غور را به ضعف مدیریتی متهم می‌کند و می‌گوید که دیگر وی و سربازان تحت امرش از آن‌ها فرمانبرداری نمی‌کنند: "من دیگر از امین احمدزی قوماندان امنیه غور که از آن بیکاره‌تر و بی‌مدیریت‌تر دیگر کسی نیست، فرمانبرداری نمی‌کنم. فرمانده لوای نظم عامه نیز بی‌مدیریت است و از مردم دفاع نمی‌کنند. یک تعداد مافیا در داخل قوماندانی جابجا شده‌اند؛ مثل قوماندان امنیه، معاون ملکی، آمر اعاشه و مدیر لوژیستک ۷۰ فیصد کار پولیس این افراد به مشکل مواجه کرده‌اند. من دیگر از امر آنان فرمانبردای نمی‌کنم. روابط خود را امروز قطع کرده‌ام. این افراد مردم را می‌کشند و رتبه می‌گیرند."

از سوی دیگر، محمد رفیق اعلم، ولسوال تیوره نیز می‌گوید که بارها خواهان توجه اداره محلی غور به وضعیت پولیس و کارمندان ولسوالی تیوره شده، اما توجهی صورت نگرفته است.

آقای اعلم می‌گوید که آنان اکنون بدون روابط با اداره محلی غور به حمایت مردم این نیروها را رهبری و مدیریت می‌کند: "چند بار ما گزارش دادیم. حتی هفته‌وار گزارش دادیم. اسناد هم موجود است؛ اما متأسفانه قوماندان امنیه اعاشه این سربازان را نمی‌دهد. سربازی که در بین خاک نانش نرسد، گوشت به او نرسد، اعاشه نرسد، امکان می‌رود... بدون حمایت اداره محلی از مردم خود دفاع می‌کینم. اکنون گاهی نان از کوچی‌ها می‌گیرم و گاهی هم از مردم عام."

موقعیت ولایت غور در نقشه عمومی افغانستان
موقعیت ولایت غور در نقشه عمومی افغانستان

اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی غور هم صبح امروز سه شنبه در کنفرانس خبری به این مشکلات در ولسوالی تیوره اشاره کردند.

آنها به خبرنگاران گفتند که این مشکلات را بارها با مسئولان ولایتی در میان گذاشتند، اما توجهی صورت نگرفت.

والی و فرمانده پولیس غور تأیید کردند که در تیوره مشکلاتی وجود دارد، اما از اظهار نظر در باره سخنان مسئولان این ولسوالی خودداری کردند.

پیشتر، در ماه رمضان، وزارت داخله با پخش تصاویری از میز غذای پولیس، از بهبود وضعیت خوراک پولیس خبر داده بود.

XS
SM
MD
LG