لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۶

کتله‌ای بزرگ کارگران خارجی در جرمنی به ویروس کرونا مبتلا شدند


لوله آزمایش ویروس کرونا
لوله آزمایش ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا در شرکت پروسیس گوشت در ایالت نارت رین وستفیلیا جرمنی باعث شده تا میزان شیوع ویروس کرونا در این کشور در هفته گذشته به شدت بالا رود.

در این شرکت مسلخ حداقل ۶،۵۰۰ کارگر رومانیایی و بلغاریایی کار می‌کنند.

انستیتوت رابرت کوچ صحت عامهٔ جرمنی که مسایل مربوط به کرونا ویروس در این کشور را بررسی و ثبت می‌کند، مجبور شد تا از افزایش همه‌گیری ویروس کرونا در کشور هشدار بدهد.

این انستیتوت گفت که میزان مبتلایان به ویروس کرونا در جرمنی در ۲۴ساعت از ۱ اعشاریه ۷۹ به ۲ اعشاریه ۸۸ درصد افزایش یافته است.

سازمان صحی جهان می‌گوید، برای اینکه همه‌گیری ویروس کرونا را تحت کنترول داشته باشید، باید این میزان را به ۱ درصد نگهداشت.

این سازمان روز شنبه از موج دوم ویروس کرونا در تمام جهان به شمول جرمنی هشدار داد.

جرمنی تا هنوز به پالیسی خود برای بازگشایی تدریجی کشور از محدودیت‌ های ناشی از شیوع ویروس کرونا ادامه می‌دهد. در حالیکه تلاش برای جلوگیری از این ویروس در محلات هنوز جریان دارد، اما شیوع ویروس کرونا در مسلخ توینیس احتمالاً وضع دوبارهٔ محدودیت ها در سراسر جرمنی را ممکن می‌سازد. کشوری که در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا موفق بوده و برلین توانسته شمار قربانیان این ویروس را نسبت به دیگر کشور های اروپایی پائین نگهدارد.

جرمنی تا دیروز دوشنبه از موجودیت بیش از ۱۹۱ هزار و ۶ صد مورد مثبت ویروس کرونا در این کشور خبر داده بود. این کشور در مجموع نزدیک به ۹ هزار قربانی داده است.

این رقم نسبت به ۸۳ میلیون نفوس جرمنی نسبتاً اندک است.

از اینکه تعدادی از کشورها طرزالعمل، پالیسی و رهنمودهای جرمنی را دنبال می‌کنند، واکنش مقام‌های جرمنی می‌تواند در تصامیم دیگر کشور ها هم تاثیر بگذارد.

با تثبت ۱،۳۰۰ مورد مثبت ویروس کرونا در میان کارمندان و کارگران مسلخ توینیس در هفتهٔ گذشته، اردو فرا خوانده شد تا در جریان روز های شنبه و یکشنبه زمینه را مساعد سازد تا از همه کارکنان این مسلخ برای آزمایش ویروس کرونا نمونه برداری کند.

مقام‌ها، ۷ هزار کارمندان، کارگر و خانواده های آن‌ها را مجبور به قرنطین کردند.

ایالت نارت راین ویستفالیا که مسلخ توینیس در آن موقعیت دارد، یکی از ۱۶ ایالت پُرنفوس جرمنی به حساب می رود که شامل کولن، دوزیلدورف، دورتموند، ایسن و بن می‌باشد.

شیوع ویروس کرونا در مسلخ توینیس تنها مورد همه‌گیری ویروس کرونا نیست که مقام‌های جرمنی آنرا قرنطین می‌کنند. پیش از این هم چنین موارد در دیگر شهرها و ایالت‌های جرمنی وجود داشته است.

این اولین مورد ویروس کرونا در بین کارگران رومانیا و بلغاریا نیست که برای کار به کشورهای مانند جرمنی هالند و فرانسه سفر می‌کنند.

در ماه‌های مارچ و اپریل زمانی‌که مرزهای جرمنی به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مسدو شد، مقام‌هایدر برلین اعلان کردند که تولید مواد خوراکی خیلی اهمیت دارد.

اعلام این مطلب راه را برای پروازهای ویژه گشود.

در این پروازها ده‌ها هزار کارگر مؤقت از رومانیا، بلغاریا و پولند به جرمنی انتقال داده شدند. این پروازها با وجود محدودیت‌ها و قرنطین، مسدود بودن مرزها و منع پرواز‌ها صورت گرفته است.

خبرنگار رادیو آزادی تأیید کرد که ده‌ها پرواز بدون تدابیری احتیاطی صحی مانند پوشیدن ماسک و رعایت فاصلهٔ فزیکی صورت گرفته اند.

از آنجا بود که ویروس کرونا در ماه اپریل در میان کارگران مسلخ بیکتن فلد که در لیلیهٔ در جنوب شرق جرمنی زندگی می‌کردند، شیوع یافت.

خبرنگار رادیو آزادی تأیید کرد که حداقل ۲۰۰ کارگر رومانیایی به ویروس کرونا مبتلا شدند و از جمع آن‌ها یک تن جان باخت.

XS
SM
MD
LG