لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۲

هند نصف کارمندان سفارت پاکستان را اخراج می‌کند


سفارت پاکستان در دهلی جدید
سفارت پاکستان در دهلی جدید

هند تصمیم گرفته است که نصف کارمندان سفارت پاکستان در دهلی جدید را اخراج ‌کند. هند ادعا می‌کند که این افراد در فعالیت‌های جاسوسی دست دارند و با سازمان‌های تروریستی در تماس می‌باشند.

در این مورد وزارت خارجه هند شام دیروز (۲۳ جون) در یک اعلامیه خبر داد.

در اعلامیه وزارت خارجه هند آمده است که این تصمیم در ظرف یک هفته عملی می‌شود و این پیام به شارژدافیر پاکستان در دهلی نو ارسال شده است.

روابط بین این دو کشور همسایه که دارای اسلحه اتمی اند متشنج است و اعمال بالمثل مانند خارج کردن دیپلومات‌های یکدیگر بین آن‌ها عادی می‌باشد.

وزارت خارجه پاکستان این ادعا های هند را بی اساس خوانده و در واکنش به اعلامیه وزارت خارجه هند گفته است که مامورین دیپلوماتیک این کشور در دهلی جدید همیشه در چهارچوب قوانین بین‌المللی و قاعده‌های دیپلوماتیک عمل می‌کنند.

وزارت خارجه پاکستان گفته است که شارژدافیر هند در اسلام آباد را احضار کرده و به او گفته است پاکستان هم تصمیم دارد که تعدادی از دیپلومات‌های هند را در اسلام آباد ۵۰ درصد کاهش بدهد و به گفته وزارت خارجه پاکستان این یک اقدام بالمثل به تصمیم دهلی نو می‌باشد.

اما قبل از این هند اعلان کرده بود که تعداد کارمندان سفارت خود در اسلام آباد را اختیاری به همین شمار کاهش می‌دهد.

هند و پاکستان هیچ یک سفیر دایمی در کشورهای یک دیگر ندارند.

در ماه های اخیر دو کشور یکدیگر را به بازداشت غیرقانونی دیپلومات‌های شان و رفتار نامناسب با آن‌ها متهم کرده اند.

هندوستان در ۳۱ ماه می دو دیپلومات پاکستانی را اخراج کرد و آن‌ها را به فعالیت ‌های جاسوسی متهم نمود، ادعای که پاکستان آن را رد می‌کند.

هند ماه گذشته یک کبوتر مربوط به یک ماهی‌گیر پاکستانی را که از یک کشور به کشور دیگر سفر کرده و در هند به دام افتاده بود رها کرد. هند اعلان نمود بعد از تحقیقات معلوم شد که این کبوتر در جاسوسی دخیل نبود.

XS
SM
MD
LG