لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۵

شفاخانه صد بستر برای درمان بیماران کووید۱۹ در فراه افتتاح شد


افتتاح شفاخانه اختصاصی ویروس کرونا در ولایت فراه
افتتاح شفاخانه اختصاصی ویروس کرونا در ولایت فراه

شفاخانه صد بستر اختصاصی بیماران کووید۱۹ فراه طی ۳۱ روز کاری ساخته شد و امروز برای استفاده مریضان افتتاح گردید.

با افزایش مریضان مبتلا به کووید۱۹ در فراه، واحد عملیاتی ریاست جمهوری ساخت یک شفاخانه صد بستر را برای این مریضان روی دست گرفت.

محمد شعیب ثابت والی فراه می‌گوید این شفاخانه بصورت عصری ساخته شده و برای مریضان، پیشرفته‌ترین تجهیزات هم مهیا شده است.

او گفت: "ما امروز شفاخانه کووید ۱۹ را افتتاح کردیم. این همان شفاخانه است که حدود یک ماه قبل به اساس هدایت رئیس جمهور توسط واحد عملیاتی کار آن آغاز شده بود و تا یک ماه کار آن تکمیل و امروز با تمام تجهیزات عصری افتتاح شد."

محمد ناصر نظامی مسئول شرکت انکشاف ملی در فراه به رادیو آزادی گفت که هزینه ساخت این شفاخانه مجموعاً ۵۰ میلیون افغانی بوده است.

او افزود: "شفاخانه صد بستر ولایت فراه توسط اداره عملیاتی ریاست جمهوری هزینه آن پرداخت شده و بودجه آن ۵۰ میلیون افغانی بوده که توسط شرکت ساختمانی انکشاف ملی در مساحت ۲،۰۱۰ متر مربع برای ۱۰۰ بستر در زمان کاری ۳۱ روز در سه شفت اعمار گردیده است."

شفاخانه اختصاصی ویروس کرونا در ولایت فراه
شفاخانه اختصاصی ویروس کرونا در ولایت فراه

از سویی هم عبدالجبار شایق رئیس صحت عامه فراه گفت که بهترین تجهیزات و وسایل جهت رسیدگی به مریضان کووید ۱۹ در این شفاخانه آماده شده است.

او افزود: "ما در این شفاخانه سه بخش داریم که با مجهزترین امکانات و تجهیزات موجود ارائه خدمات صحی انجام می‌دهیم و در آینده تلاش می‌کنیم که سایر بخش‌ها را فعال بسازیم."

هرچند این شفاخانه امروز افتتاح گردید اما پیش از این نبود امکانات برای شفاخانه ۵۰ بستر ویروس کرونا و کمبود تشکیل از چالش‌های اساسی خدمات رسانی صحی برای مریضان ویروس کرونا در فراه بود.

گزارش: حفیظ نورزاد

XS
SM
MD
LG