لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۵

شکایت باشنده‌های ولایت غور از نبود تسهیلات تفریحی در این ولایت


منار جام در روستای جام ولایت غور
منار جام در روستای جام ولایت غور

در شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور، تشکیلات، منابع و مقرراتی برای محلات تفریحی وجود دارد، اما محلات و تسهیلات تفریحی در آن بسیار محدود است. پارک‌های موجود به ویرانه می‌ماند. وضع محلات تفریحی کودکان از این هم بدتر است.

فیروزکوه مرکز ولایت غور در مرکز افغانستان از جمله شهرهای کوچک به شمار می‌رود. در این شهر شش پارک تفریحی وجود دارد، اما وضعیت مناسبی ندارند.

موقعیت ولایت غور در نقشه افغانستان
موقعیت ولایت غور در نقشه افغانستان

برخی از مردم می‌گویند بیشتر این پارک‌ها به ویرانه می‌ماند و شاروالی به وضعیت محیط زیستی آن توجه نمی‌کند.

تیمورشاه احمدی، می‌گوید: "خوب شک نیست ما به عنوان شهروندان کشور ادعا شهروندی می‌کنیم. لازم است که حکومت در عرصه‌های مختلف یک سلسله امکانات و تسهیلات را به منظور زندگی بهتر و آسوده‌تر برای باشندگان فراهم کند، اما پارک‌های تفریحی در ولایت غور وضعیت محیطی و سرسبزی آن به پارک نمی‌ماند بیشتر به یک مکان فرسوده و غیرقابل استفاده می‌ماند."

همچنین نورالله می‌گوید، با آن‌که شاروالی از مراجعین پارک‌ها پول می‌گیرد، هیچ خدماتی عرضه نمی‌کند.

او می‌افزاید: "قسمی‌که مردم شهر فیروزکوه در این وضعیت جنگی و [کرونایی] نیاز عمده به تفریح دارند، اما بدبختانه در شهر فیروزکوه هیچ پارک خانوادگی و پارک خوب وجود ندارد تا مردم خستگی خود را رفع کنند. چنان‌که شما شاهد هستید، چند پارک خاکی که هم هست، از مردم پول می‌گیرند، اما هیچ امکانات نیست. جای‌های اطفال هم از دست خاک رفته نمی‌شود."

به گفته این باشندگان در بیشتر محلات سبز مربوط شاروالی، به دلیل عدم آبیاری دیگر سبز نیست و و درختان آنها خشکیده است.

عبدالقدوس ضیایی از مسئولان شاروالی فیروزکوه بیشتر انتقادها را رد می‌کند و می‌گوید که به وضعیت پارک‌ها همه‌روزه رسیدگی می‌شود.

او می‌افزاید"ما شش پارک داریم. چند وقت که جوی عمومی خراب شده بود، وضعیت کمی خراب بود، اما حال هفته‌ای سه بار آبیاری می‌کنیم. پیش از این هم شهروندان شکایت کرده بودند. آن وقت مشغول توزیع نان بودیم و آب نرسیده بود. در بخش‌های اطفال هم برای بازسازی امکانات و محیط پارک‌ها پیشنهاد داشته‌ایم به مرکز. امیدواریم منظور شود."

این در حالی است که مسئولان اداره محیط زیست ولایت غور به رادیو آزادی گفت که شاروالی به سرسبزی شهر کمتر توجه دارد. او افزود که مشکلات محلات تفریحی را با شاروالی در میان گذاشته، اما توجهی نکرده است.

XS
SM
MD
LG