لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۱

دونالد ترمپ: هدف تظاهرات اخیر نابودی ارزش‌ها و تاریخ امریکاست


دونالد ترمپ رئیس جمهوری امریکا حین سخنرانی به مناسبت سالروز استقلال امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهوری امریکا حین سخنرانی به مناسبت سالروز استقلال امریکا

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده در سخنرانی خود به مناسبت روز استقلال این کشور از آنچه او کارزار بی‌رحمانه برای از بین بردن تاریخ امریکا و بدنام کردن قهرمانانش خواند، به شدت انتقاد کرده است.

امروز چهارم جولای مصادف است با روز استقلال امریکا.

ترمپ هشدار داد كه "انقلاب فرهنگی چپ، به منظور براندازی انقلاب امریكا" طراحی شده است. او در اشاره به تظاهرات اخیر در ایالات متحده گفته که هدف آن نابودی ارزش‌ها و تاریخ امریکاست.

اما این سخنان موج از انتقادها را به همراه داشته است.

شهر‌های مختلف امریکا پس از مرگ جورج فلوید، مرد امریکایی افریقایی تبار شاهد تظاهرات گسترده بودند. فلوید در ۲۵ ماه می در بازداشتِ پولیس جان داد.

در جریان تظاهرات علیه نژاد پرستی، معترضان چندین مجسمه و بنای تاریخی را آسیب زدند.

بسیاری این مجسمه‌ها مربوط به دوران برده داری در امریکا بودند در میان این مجسمه‌ها بنای یابود کریستف کولمب کاشف اصلی قارۀ امریکا هم شامل بود.

اما دونالد ترمپ در سخنرانی دیروزش که در کوه رشمور جای که چهره چهار رئیس جمهور پیشین امریکا حک شده گفت، این بنای یادبود هرگز ویران نخواهد شد.

هزاران نفر در هنگام سخنرانی ترمپ در کوه راشمور گردهم آمده بودند. بسیاری از آنها ماسک نپوشیده بودند و فاصلۀ جسمی رعایت نمی‌شد.

داکتران در یکی از شفاخانه های امریکا
داکتران در یکی از شفاخانه های امریکا

امریکا اخیراً رکورد جدید از افزایش موارد مثبت ویروس کرونا را در یک شبانه روز ثبت کرد. برای سومین روز پیهم بیش از ۵۰ هزار مورد جدید ثبت شده.

بیش از دونیم میلیون نفر در سرتاسر امریکا به این ویروس مبتلا شده اند و شمار مرگ و میر آن در امریکا به ۱۲۵ هزار نفر رسیده است.

ویروس کرونا حتی به حلقه بسیار نزدیک دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا رسیده است.

براساس گزارش نیویارک تایمز، کیمبرلی گیلفویل یک مقام ارشد مبارزات انتخاباتی ترمپ و دوست دختر ترمپ جونیر فرزند بزرگ رئیس جمهور امریکا به ویروس کرونا مبتلا شده است.

اما گفته شده که آزمایش طبی ترمپ جونیر منفی بوده است.

شماری از ساکنان میامی در ساحل بحر
شماری از ساکنان میامی در ساحل بحر

مقام‌های صحی دلیل افزایش موارد مثبت ویروس کرونا در امریکا را رعایت نکردن فاصله جسمی بین مردم و استفاده نکردن ماسک خوانده اند.

ترمپ که برای دومین بار رسیدن به ریاست جمهوری در انتخابات ماه نومبر امسال اشتراک می‌کند، بخاطر برخوردش با همه‌گیری ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته است.

او حتی در سخنرانی دیروزش به مناسبت استقلال امریکا به این همه‌گیری اشارۀ نکرد.

XS
SM
MD
LG