لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۵

نیوزویک به نقل از مارک کیلی: ترمپ باید در مورد ادعای نیویارک تایمز پاسخ دهد


روزنامه‌های جهان
روزنامه‌های جهان
  • نیوزویک

رسانه‌های امریکایی در چند روز پیهم مقاله‌های را در بارهٔ پاداش روسیه به طالبان برای کشتن سربازان امریکایی در افغانستان به نشر می‌رسانند.

مجلهٔ نیوزویک یکی از آن‌هاست که در شماره تازه خود در مقالهٔ به نقل از یک نامزد مجلس سنا امریکا می‌نویسد، دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا به پرسش‌ها در ارتباط به پاداش روسیه به طالبان برای کشتن سربازان امریکایی در افغانستان، باید پاسخ بگوید.

مجلهٔ نیوزویک در این مقاله از مارک کیلی فضانورد متقاعد و نامزد مجلس سنا امریکا نقل می‌کند که گفته، رئیس جمهور باید این را بگوید که از گزارش‌ها در بارهٔ حمله‌های طالبان بر نیروهای امریکایی در افغانستان و ارتباط آن با روسیه چه وقت و چگونه آگاه شده‌است؟

در این مقاله از قول او نوشته شده که ادارهٔ رئیس جمهور ترمپ باید در برابر احتمال دادن انعام روسیه برای کشتن سربازان امریکایی از خود واکنش نشان دهد.

هرچند کیلی مک نانی، سخنگوی قصر سفید در مورد این‌که واقعاً رئیس جمهور دونالد ترمپ از این مسئله آگاه بود و یا نه؟ چیزی نگفته، اما تأکید کرد که در معلومات گزارش نیویارک تایمز اداره‌های استخباراتی بررسی نشده‌است.

  • د هیل

نشریه د هیل در یک مقالهٔ تحلیلی در بارهٔ روسیه و طالبان می‌نویسد، ژورنالیستان و کارشناسان در مورد چنین گزارش‌ها باید از شکاکیت و غور زیاد کار بگیرند.

به گمان نویسندهٔ گزارش نشریه د هیل، هر روز به خبرنگاران معلومات نادرست می‌رسد، اما کار آن‌هاست که برای پیدا کردن واقعیت بررسی کنند و در پی آن باشند.

نشریه د هیل می‌افزاید، نتایج بر بنیاد معلومات نادرست تأثیر ناگوار وارد می‌کند.

این نشریه به‌طور مثال، از گزارش‌ها در باره پاداش روسیه به طالبان برای کشتن سربازان امریکایی در افغانستان یاد کرده که از دو حالت خالی نیست.

نخست به نوشته نشریه د هیل، این اتهام‌های است که روسیه به طالبان در افغانستان به‌خاطر کشتن سربازان امریکایی پول انعام داده و دوم رئیس جمهور دونالد ترمپ از این مسئله خبر بوده و یا از موضوع چشم‌پوشی کرده‌است.

نشریه د هیل در ادامه مقاله می‌پرسد، منابع گزارش‌های اخیراً به نشر رسیده تا چه حد معتبر است؟ و بعد پاسخ می‌دهد که هر بار آن هم درست نیست.

در این مقاله آمده که گزارش‌های نیویارک تایمز بر اساس اعتراف‌های جنگجویان و مجرمین ترتیب شده که حکومت افغانستان از آن‌ها اقرار گرفته است.

در مقاله آمده که زندانیان همیشه به تحقیق کنندگان‌شان مسایل را به این هدف مطرح می‌کنند که با آن‌ها رفتار خوب شود و یا منابع عمدی و غیر عمدی اشتباهات را مرتکب شوند.

XS
SM
MD
LG