لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۱

بریتانیا بسته کوچک بودیجوی را برای تحرک اقتصادش اعلان می‌کند


بوریس جانسون صدراعظم بریتانیا
بوریس جانسون صدراعظم بریتانیا

قرار است بریتانیا امروز چهارشنبه یک بسته کوچک بودیجوی را برای تحرک اقتصادش اعلان کند و امیدوار است سرمایه گذاری‌های وافر در بخش زیرساخت‌ها، راه خروج این کشور را از بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا هموار سازد.

بوریس جانسون صدراعظم بریتانیا با شعار "آباد کنید، آباد کنید و آباد کنید!" وعدۀ یک انقلاب زیربنایی در بخش احداث مکاتب، منازل ارزان قیمت، حفظ و مراقبت سرک‌ها و ترانسپورت عمومی را داده است.

قرار است ریشی سوناک وزیر مالیه بریتانیا، ساعت ۱۱:۳۰ به وقت محل پلان مصارف اش را معرفی کند و قبلاً ۳ میلیارد پوند را برای "سرمایه گذاری‌های سبز" یعنی بخش‌های تخصیص داده که هدف آن بهبود محیط زیست است.

دو میلیارد پوند کمک مالی به خانه‌های با سیستم کهنه انرژی در نظر گرفته شده تا برای مصرف کم انرژی آماده شوند.

یک میلیارد پوند دیگر به سکتور عمومی به شمول شفاخانه‌ها داده می‌شود.

بیش از ۴۴ هزار تن در بریتانیا از اثر ویروس کرونا جان داده اند که بلندترین رقم قربانیان در اروپاست.

وزیر مالیه بریتانیا دیروز گفت "در حالیکه بریتانیا در حال خروج از بحران کروناست مهم اینست که هر آنچه در توان است را برای حمایت مردم و حفظ معیشت آن‌ها به خرچ داده شود."

آرشیف، یک کارکن صحی در بریتانیا
آرشیف، یک کارکن صحی در بریتانیا

او گفت: "سرمایه گذاری سبز نه تنها مصارف انرژی مردم را کاهش خواهد داد بلکه به هزاران تن، فرصت شغلی نیز فراهم ساخته و اقتصاد را بهبود خواهد بخشید.

این پلان همچنان بخشی از تعهد درازمدت بریتانیا برای کاهش انتشار کاربن به صفر تا سال ۲۰۵۰ به هدف مقابله با تغییرات اقلیمی است.

قرار است وزیر مالیه بریتانیا همچنان، پلان کاهش مالیات بر املاک را نیز اعلان کند که هدف آن، بهبود بازار املاک است.

XS
SM
MD
LG