لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۲

جرمنی خواستار تأسیس صندوق مالی برای احیای مجدد اقتصاد اتحادیه اروپا شد


انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی حین سخنرانی در پارلمان اتحادیه اروپا
انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی حین سخنرانی در پارلمان اتحادیه اروپا

جرمنی برای احیای مجدد اقتصاد اتحادیه اروپا که از بحران همه‌گیری ویروس کرونا آسیب دیده است بر تأسیس یک صندوق مالی نیرومند تأکید کرد.

صدراعظم جرمنی از کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا خواست که برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی به یک توافق عاجل دست یابند.

انگیلا مرکل گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید به اساس این توافق برای احیای مجدد اقتصاد این اتحادیه دست به کار شوند.

او در سخنرانی دیروز چهارشنبه (۸ جولای) خود به پارلمان اتحادیۀ اروپا گفت: " اقتصاد ما سخت خسارمند شده و هنوز هم در کل اروپا خسارات شدید می‌بیند. میلیون‌ها نفر کار‌های خود را از دست داده اند. همچنین آن‌ها بخاطر صحت خود و خانواده‌های خود نگران اند. بسیاری مردم از وضعیت اقتصادی در کل بیم دارند. آن‌ها همه اکنون به حمایت مشترک ما نیاز دارند."

ریاست دوره‌ای اتحادیۀ اروپا روز چهارشنبه به جرمنی سپرده شد. خانم مرکل شیوع ویروس کرونا را یک تهدید بزرگ برای این اتحادیه عنوان کرد که امکان دارد اقتصاد اتحادیه را امسال با رکود ۸.۷ فیصد مواجه سازد.

او افزود که اگر هماهنگی میان کشورهای عضو نیرومند شود اتحادیه اروپا از این بحران اقتصادی نسبت به هر وقت دیگر نیرومندتر خارج خواهد شد.

هنگام سخنرانی خانم مرکل اعضای پارلمان در تالار ماسک پوشیده بودند و برای حفاظت فاصله جسمی میان آن‌ها کرسی‌های خالی دیده می‌شد.

کشورهای ثروتمند شمال اروپا با کشورهای جنوب که از همه‌گیری ویروس کرونا سخت آسیب دیده اند تاکنون به کمک ۷۵۰ میلیارد یورو متعهد شده اند.

کارکنان صحی در یک شفاخانه‌ای پاریس
کارکنان صحی در یک شفاخانه‌ای پاریس

خانم مرکل گفت ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا که در ماه‌های اخیر هر یکی خدمات صحی خود را جداگانه ترتیب و سرحدات را مسدود ساخته اند به همبستگی بیشتر نیاز دارند.

او ابراز امیدواری کرد که توافق تأسیس صندوق مالی مشترک میان کشورهای عضو قبل از تعطیلات تابستانی حاصل شود.

انتظار می‌رود رهبران اتحادیه اروپا در گردهمایی هفتۀ آیندۀ خود بتاریخ ۱۷ و ۱۸ جولای در بروکسل در بارۀ اختلافات مربوط به تأسیس صندوق مالی احیای اقتصاد گفت‌وگو کنند.

XS
SM
MD
LG