لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۳

موارد مثبت کووید-۱۹ در جهان به بیش از ۱۲ میلیون رسید


موارد مثبت کووید-۱۹ در جهان به بیش از ۱۲ میلیون رسید که بیشترین واقعات و تلفات درایالات متحده امریکا اند.
موارد مثبت کووید-۱۹ در جهان به بیش از ۱۲ میلیون رسید که بیشترین واقعات و تلفات درایالات متحده امریکا اند.

شمار موارد مثبت ویروس کرونا درجهان از مرز دوازده میلیون نفر گذشت که از این جمله بیست و پنج فیصد تنها در ایالات متحدۀ امریکا مبتلا شناخته شده اند.

انتشار وبای کرونا درجنوب و غرب ایالات متحده از فلوریدا گرفته تا تگزاس، اریزونا تا کالیفرنا شدت اختیار کرده است.

از هنگام نشئت این ویروس در دیسمبر گذشته از شهر ووهان درچین هیچ کشور مانند ایالات متحده از این ویروس آسیب ندیده است.

ارقام روز چهارشنبه پوهنتون جانز هاپکنز امریکا نشان می‌دهد که از جمله دوازده میلیون مورد مثبت کرونا درجهان سه میلیون درامریکا ثبت شده است.

شمار تلفات درایالات متحده به بیش از ۱۳۲ هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد که این کشور از لحاظ تلفات نیز ۲۵ درصد کل تلفات درجهان را دارد.

شمار تلفات در ایالات متحده به بیش از ۱۳۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.
شمار تلفات در ایالات متحده به بیش از ۱۳۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

شمار مجموع جان باخته‌گان کووید-۱۹ درجهان به ۵۴۸ هزار نفر می‌رسد. شمار بیمارانی که درشهرلاس انجلس درشفاخانه ها بستر شده اند در دوهفته اخیر ۴۴ درصد افزایش یافته است.

در اوکلاهوما نیز موارد جدید ابتلا به این ویروس رو به افزایش است. مقامات برخی ایالت‌ها می‌گویند که علت افزایش انتشار این است که همه مردم از ماسک استفاده نکرده فاصله جسمی را نیز رعایت نمی‌کنند. همچنین گردهمایی‌ها وازدحام مردم در خارج از خانه‌ها افزایش یافته است.

رئیس جمهور ترمپ که برای بازگشایی اقتصاد و کاروبار تلاش کرده روز چهارشنبه گفت که محصلین و شاگردان درخزان آینده به پوهنتون‌ها و مکاتب برگردند.

درخارج از امریکا، در برازیل شمار مبتلایان افزایش یافته است. شمار موارد مثبت کووید-۱۹ دراین کشور به یک میلیون و هفتصد هزار نفر می‌رسد و هند با داشتن ۷۴۰ هزار مورد مثبت این ویروس در ردیف سوم درجهان قرار دارد.

در مکسیکو شمار موارد مثبت روزانه به گونه بی‌سابقه دراین کشور به ۷ هزار نفر رسید. شمار مجموعی مبتلایان درمکسیکو به ۲۷۵ هزار نفر می‌رسد که از اسپانیا بیشتر است.

ازسوی دیگر درآسترالیا که موارد کرونا بسیار کاهش یافته بود، شهرملبورن که پنج میلیون نفوس دارد سراز امروز قرنتین می‌شود. این محدودیت بعد ازآن ز سر گرفته می‌شود که بدنبال بازگشایی چند هفته قبل بازار های شهر انتشار وبای کرونا در ملبون افزایش یافت. مقامات از شهریان ملبورن خواستند که مدت شش هفته درخانه‌های خود بمانند.

XS
SM
MD
LG