لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۱

هشدار سازمان ملل متحد از احتمال افزایش فقر در جهان


آرشیف
آرشیف

سازمان ملل متحد می‌گوید، شیوع ویروس کرونا ممکن است که بیش از ۱۳۰ میلیون نفوس جهان را به فقر دچار کند.

سازمان ملل متحد در گزارش سالانه‌اش که دیروز دوشنبه منتشر شده گفته که فقر و گرسنگی در جهان در سال گذشته نزدیک به ۱۰ میلیون تن رسیده است.

پنج ادارهٔ سازمان ملل متحد روی این گزارش کار کرده اند.

در گزارش آمده که پیشبینی‌های اولیه از منظر اقتصاد جهانی نشان می‌دهد که همه‌گیری ویروس کرونا ۸۳ میلیون تن دیگر را به جمع ۱۳۲ میلیون نفر اضافه می‌کند که همین اکنون در سال ۲۰۲۰ میلادی در گرسنگی قرار دارند.

این پنج ادارهٔ سازمان ملل متحد در این گزارش تخمین کرده اند که نزدیک به ۶۹۰ میلیون نفر یا ۹ درصد نفوس جهان در سال گذشته در گرسنگی به سر می بُردند.

برگشت به وضعیت عادی در آینده نزدیک ممکن نخواهد بود


همزمان با انتشار این گزارش سازمان صحی جهان دیروز دوشنبه هشدار داد که برگشت به وضعیت عادی در آیندهٔ نزدیک محتمل به نظر نمی‌رسد. زیرا ، اکثر کشور‌ها در واکنش‌شان در برابر ویروس کرونا درست عمل نکرده اند.

سازمان صحی جهان روز یکشنبه پس از آنکه از ثبت روزانه ۲۳۰،۰۰۰ مورد جدید کووید -۱۹ گزارش بدست آورد، اعلام كرد كه این بیماری ساری بدترشده می‌رود، مگر اینكه مردم، فاصله جسمی را رعایت کنند، دستان‌شان را خوب بشویند و ماسك بپوشند.

تدروس ادهانوم گبریسوس رئیس سازمان صحی جهان هشدار داد که برخی کشور‌ها که قرنطین و محدودیت‌ها را رفع کردند، اکنون شاهد برگشت این ویروس هستند زیرا آنها شیوه‌های اثبات شده که خطر را کاهش می‌داد، دنبال نمی‌کردند.

تدروس ادهانوم رئیس سازمان صحی جهان
تدروس ادهانوم رئیس سازمان صحی جهان

او افزود که می‌خواهد با صراحت بگوید که در آینده نزدیک برگشت به وضعیت عادی ممکن نخواهد بود.

بر اساس آمار پوهنتون جانز هاپکینز در جهان تاکنون بیش از ۱۳ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و این ویروس جان ۵۷۳،۴۹۸ نفر را گرفته است.

XS
SM
MD
LG