لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۶

'میثاق امنیتی' برنامه تازه برای کاهش جرایم جنایی در افغانستان


آرشیف،
آرشیف،

وزارت داخله افغانستان اعلام کرده که برای کاهش جرایم جنایی، قاچاق مواد مخدر، رویدادهای تروریستی و امنیت مردم برنامه امنیتی تازه‌ای را روی دست گرفته است.

عبدالصبور قانع، معین امنیتی این وزارت سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت که این برنامه تحت عنوان "میثاق امنیتی" اجرا می‌شود: "در همکاری با مردم ما توانستیم با تطبیق این برنامه امنیتی در یک هفته اخیر ۲۰۰ متهم جرایم را شناسایی کنیم. در ۲۴ ساعت آینده اسامی و چهره‌های این متهمین را با رسانه‌ها شریک خواهیم کرد."

به گفته آقای قانع، این برنامه امنیتی ۶۱ ماده دارد که در کنار نهاد‌های امنیتی و دفاعی، با هشت اداره غیر نظامی در دست اجرا است.

او افزود که در ادامه عملی کردن این برنامه، با ۱۴ ولسوالی کابل قرارداد امنیتی امضا خواهد شد.

او تصریح کرد که در یک هفته گذشته با اجرای این برنامه ۲۵۴ محل جرایم جنایی شناسایی شده و پس از تحقیقات برای امنیت مردم در این ساحات اقدام صورت خواهد گرفت.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان

در همین حال صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور در این نشست خبری، این برنامه امنیتی را برای امنیت مردم مهم خواند: "خوشبختانه امروز حکومت افغانستان اعلام می‌کند که یک برنامه بزرگ امنیتی "میثاق امنیتی" را در تمام کشور آغاز می‌کند، هدف این برنامه تامین امنیت سرتاسری و آرامش ذهنی و فیزیکی مردم است."

آقای صدیقی گفت که همکاری مردم در اجرای این برنامه امنیتی بسیار مهم است.

حکومت افغانستان در حالی از آغاز برنامه میثاق امنیتی خبر می‌دهد که در کنار رویدادهای تروریستی، جرایم جنایی و قاچاق مواد مخدر مردم را می‌آزارد.

XS
SM
MD
LG