لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۱

ایران موسوی مجد را به جرم جاسوسی به امریکا و اسرائیل اعدام کرد


محمد موسوی مجد، فردی‌که به جرم جاسوسی به امریکا و اسرائیل اعدام شد
محمد موسوی مجد، فردی‌که به جرم جاسوسی به امریکا و اسرائیل اعدام شد

قوۀ قضاییۀ ایران می‌گوید، مردی به نام محمد موسوی مجد را اعدام کرده‌اند.

به‌گفتۀ این نهاد، مجد به جرم دادن معلومات به امریکا و اسرائیل در مورد محل حضور قاسم سلیمانی قوماندان سپاه قدس ایران، به مرگ محکوم شده بود.

سلیمانی در ماه جنوری امسال در اثر حمله هوایی امریکا در بغداد کشته شد.

وب‌سایت میزان که مربوط به قوۀ قضائیه ایران است، نوشته که مجازات محمد موسوی مجد صبح امروز دوشنبه (۲۰ جولای) به جرم به‌گفتۀ میزان؛ جاسوسی تطبیق شده‌است.

میزان افزوده که قضیۀ جرمی خیانت او به کشور برای همیش بسته شده‌است.

قاسم سلیمانی، قوماندان پیشین سپاه قدس سپاه پاسداران ایران
قاسم سلیمانی، قوماندان پیشین سپاه قدس سپاه پاسداران ایران

مقام‌های ایرانی در ماه جون ادعا کردند که موسوی مجد معلومات در مورد محل حضور قاسم سلیمانی را به امریکا داده بود که در ماه جنوری در نزدیکی میدان هوایی بغداد کشته شد.

قوۀ قضائیۀ ایران ماه گذشته گفت، مجازات اعدام موسوی مجد از سوی ستره محکمه تأیید شده و او به زودی اعدام خواهد شد.

ایران در پاسخ به مرگ سلیمانی در ساعات آغازین سوم جنوری امسال، حمله‌های راکتی بر یک پایگاه نظامی امریکایی در عراق انجام داد که در آن ۱۱۰ سرباز امریکایی شوک مغزی دیدند.

چند ساعت بعد از آن نیروهای ایرانی، طیارۀ مسافربری اوکراینی را با ۱۷۶ سرنشین آن سقوط داده و بعداً این حمله راکتی‌شان را اشتباه انسانی خواندند.

آرشیف، سقوط طیاره اوکراینی در تهران
آرشیف، سقوط طیاره اوکراینی در تهران

مقام‌های ایرانی نگفته‌اند که آیا قضیۀ سلیمانی وابسته با اعلام مقام‌های ایران در تابستان سال گذشته است یا خیر که در آن گفته شده بود ۱۷ جاسوس را که برای ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحده "سی‌آی‌ای" کار می‌کنند، دستگیر کرده‌اند.

در این اعلامیه گفته شده بود که شماری از این افراد به اعدام محکوم شده‌اند.

غلام حسین اسماعیلی سخنگوی قوۀ قضائیۀ ایران به تاریخ چهاردهم جولای گفت، فردی به نام رضا اصغری در جریان وظیفه‌اش در وزارت دفاع با 'سی‌آی‌ای' در تماس بود و سال گذشته معلومات در مورد برنامۀ راکتی ایران را به امریکا فروخته بود.

اسماعیلی گفت، اصغری در اوایل ماه جولای اعدام شد. او افزود که اصغری در دیپارتمنت امور هوایی وزارت دفاع کار می‌کرد و ۴ سال پیش تقاعد کرده بود.

XS
SM
MD
LG