لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۰

ممکن تا کمتر از دو هفته دیگر روند آموزش حضوری در افغانستان آغاز ‌شود


آرشیف، یک مکتب دخترانه
آرشیف، یک مکتب دخترانه

انتظار می‌رود که تا کمتر از دو هفته دیگر روند آموزش حضوری در موسسات تحصیلات عالی و مکاتب افغانستان آغاز شود.

عزیز احمد اوریا سخنگوی وزارت تحصیلات عالی به رادیو آزادی می‌گوید، اگر میزان واقعات مثبت ویروس کرونا به مانند روزهای اخیر ادامه یابد، ممکن در پانزدهم ماه روان خورشیدی دروازه پوهنتون‌های خصوصی و دولتی به روی محصلین باز شوند.

آقای اوریا افزود: "آغاز دروس حضوری در پانزدهم مشروط تعیین شده است. اگر موارد مثبت ویروس کرونا افزایش یابد آغاز نخواهد شد، اما اگر مانند این روزها کم باشد حتماً دروس در پوهنتون‌ها و موسسات تحصیلات عالی آغاز خواهد شد."

آرشیف، محصیل پوهنتون

به گفته آقای اوریا اگر موارد مثبت ویروس کرونا در روز تا ۲۰۰ مورد هم ثبت شود این وزارت آماده خواهد بود تا روند آموزش حضوری در پوهنتون‌ها را آغاز کند زیرا به گفته‌ی وی، برای دو سمستر امسال تنها پنج ماه دیگر باقی مانده است.

وزارت معارف افغانستان نیز برای باز کردن دروازه‌های مکاتب به روی شاگردان منتظر نتایج سروی وزارت صحت عامه است.

نوریه نزهت سخنگوی وزارت معارف می‌گوید: "وزارت صحت سروی را آغاز کرده، اگر این سروی نشان دهد که واقعات مثبت ویروس کرونا رو به کاهش است با توجه به توصیه‌های وزارت صحت دروازه‌های مکاتب باز خواهند شد."

نوریه نزهت سخنگوی وزارت معارف
نوریه نزهت سخنگوی وزارت معارف

هرچند وزارت صحت عامه تا حال نتیجه سروی را تا حال اعلام نکرده؛ اما در روزهای اخیر در این کشور واقعات کمتر ویروس کرونا به ثبت رسیده است.

در ۲۴ ساعت اخیر تنها ۶۰ مورد جدید ویروس کرونا شناسایی شده و همچنان در این مدت از مرگ ۱۴ تن از اثر ویروس کرونا گزارش شده است.

تا حال در افغانستان ۱۲۲۵ تن از اثر ویروس کرونا جان باخته اند و شمار موارد مثبت تا کنون به ۳۵۹۷۰ رسیده است.

XS
SM
MD
LG