لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۲

مجسمه‌های کریستف کولمب از دو پارک تفریحی ایالت شیکاگو برداشته شدند


مجسمه کریستف کولمب کاشف اصلی قاره امریکا
مجسمه کریستف کولمب کاشف اصلی قاره امریکا

زمانی که مجسمه کریستف کولمب کاشف اصلی قاره امریکا از پارک کرنت برداشته می‌شد شماری از مردم در حمایت از این اقدام شعار سردادند.

براساس گزارش سی بی‌ایس شیکاگو، مجسمه دیگر کریستف کولمب صبح وقت روز جمعه از پارک اریکو برداشته شد اما مجسمه سومی کاشف اصلی قاره امریکا هنوز هم در منطقه سوت شور ایالت شیکاگو قرار دارد و حذف نشده.

این مجسمه در سال ۱۸۹۲ در چهارصدمین سالروز سفر کریستف کولمب به امریکا، ساخته شده.

پیش از آن که این مجسمه به جنوب شیکاگو انتقال بیابد در واشنگتن به نمایش گذاشته شده بود.

در هنگام حذف مجسمه کریستف کولمب از پارک کرنت یک گروۀ از حامیان این اقدام با ابراز خرسندی گفتند مجسمه کولمب نماد از بی‌احترامی به امریکایی‌های بومی است.

لیزا همیدانی یکی از معترضان به خبرنگار سی بی‌ایس شیکاگو گفته که " اروپایی‌ها به اینجا آمدند که ما را مستعمره خود ساخته و مسیحی بسازند آنها قتل‌های زیادی را مرتکب شده اند و عنعنات ما را کُشتند."

یک معترض دیگر گفته با حذف مجسمه کریستف کولمب تاریخ از بین نخواهد رفت.

اما کمیته مدنی امریکایی‌های ایتالوی برداشتن مجسمه‌های کریستف کولمب را اقدام نادرست خواند.

پاسکول گیانی یکتن از مسئولین این کمیته به سی بی‌ایس شیکاگو گفته، در مورد حذف مجسمه‌ها با آنها مشوره صورت نگرفته و آنها خواهان پاسخ در این مورد اند که مجسمه‌ها دوباره چی زمانی در پارک‌ها نصب خواهند شد.

کریستف کولمب یک کاشف ایتالوی بود که در سال ۱۴۹۲ در یک سفر کشتی امریکا را کشف کرد.

تظاهرات ضد نژاد پرستی اخیر در امریکا باعث شد تا مجسمه‌ها و یادبود‌های برخی از شخصیت‌های تاریخی امریکا به شمول کریستف کولمب از ایالت‌های مختلف بنابر درخواست تظاهرکننده‌ها برداشته شوند.

اعترض کننده‌ها به این باور اند که نباید به کریستف کولمب ارج گذاشته شود زیرا به گفته آنها اقدام‌های او باعث بردگی سیاه پوست‌ها در امریکا شد.

XS
SM
MD
LG