لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۸

گلوبل‌نیوز: فشار امریکا برای برقراری صلح در افغانستان افزایش یافته است


آرشیف، شماری از روزنامه های جهان
آرشیف، شماری از روزنامه های جهان
  • گلوبل نیوز

نشریۀ گلوبل نیوز در مطلبِ به روند صلح افغانستان توجه کرده. نویسنده به این باور است که فشار ایالات متحده برای برقراری صلح در افغانستان افزایش یافته اما از دید نویسنده چنین صلحی برای مردم عادی مطلوب نیست.

با سپری شدن ۱۳۵ روز از توافق بین ایالات متحده و طالبان در ماه روان مرحلۀ نخست توافق هم به سر رسید.

نویسندۀ گلوبل‌نیوز گفته که واشنگتن صدها میلیارد دالر را در جنگ افغانستان هزینه کرده اما هنوز هم جنگ ادامه دارد و افزایش هم یافته.

زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان به تازگی بر کاهش خشونت، تکمیل روند مبادلۀ زندانیان و آغاز مذاکرات بین افغانان تأکید کرده است.

  • دپلومات

نشریۀ دپلومات در بارۀ جنگ و صلح افغانستان نوشته است.

نویسنده گفته هر قدر که حکومت افغانستان و طالبان در گفت‌وگوهای صلح تأخیر بیاورند به همان اندازه امیدهای مردم کمرنگ می‌شود.

در مطلب آمده که کاهش یک هفته‌ای خشونت‌ها در ماه فبروری امیدواری کوتاه مدتی را به پایان جنگ طولانی در افغانستان به میان آورد.

اما در ادامه می‌خوانیم که پس از امضای موافقتنامه میان ایالات متحده و طالبان در چند ماه گذشته اختلاف نظر در مورد برقراری صلح در افغانستان امیدهای مردم را کمرنگ ساخته.

در مطلب آمده که تأخیر در آغاز گفت‌وگوهای صلح به روند سخت زیان رسانده.

هنوز روشن نیست که گفت‌وگوهای بین افغانان واقعاً کی و در کجا آغاز خواهد شد.

  • لنکاشیر پست

لنکاشیر پست به موضوع دیگری مرتبط با افغانستان توجه کرده است.

در مطلب می خوانیم که شخصی به نام کید السکاندر هفته گذشته خبر شد که مدالش از داخل موترش دزدیده شده، مدالی که او از بهر اشتراک در جنگ افغانستان گرفته بود.

در ادامه آمده که السکاندر ۲۳ ساله تقریباً پنج سال پیش به اردوی بریتانیا پیوست. او گفته که مدال حاصل و نماد رنج شش ماهه‌اش بود.

در مطلب آمده که السکاندر با کارمندان صحی در بخش مقابله با ویروس کرونا در ویلز کار می‌کرد و به مدت سه هفته برای سپری کردن تعطیلات به خانه‌اش در منطقۀ لنکاشیر رفته بود که مدالش دزدیده شد.

پولیس گفته که سرگرم بررسی کمره‌های کنار جاده است.

XS
SM
MD
LG