لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۹

جمهوری‌خواهان سنا یک تریلیون دالر برای بازسازی اقتصادی امریکا پیشنهاد کردند


سنای امریکا
سنای امریکا

جمهوری‌خواهان در مجلس سنای ایالات متحدۀ امریکا بسته جدید یک تریلیون دالری کمک برای بازسازی اقتصادی از همه‌گیری ویروس کرونا را پیشنهاد کرده‌اند.

این بسته جدید کمک به امریکایی‌های است که کارهای‌شان را به دلیل این همه‌گیری از دست داده‌اند.

میچ مکانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا این بسته کمک‌ها را برنامۀ منطقی و هدفمند توصیف کرده که تمرکز آن بر بازگرداندن مردم به محل کار و بازگشایی مؤسسات آموزشی است.

مکانل گفته، امریکایی‌ها در شرایط سخت به سر می‌برند و به کمک بیشتر نیاز دارند و این كمك‌ها باید گسترده، مناسب و هدفمند باشد.

میچ مکانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنای امریکا
میچ مکانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنای امریکا

جمهوری‌خواهان با قصر سفید روی این طرح توافق کرده‌اند و حالا باید با دموکرات‌ها به موافقت برسند.

اعضای کانگرس تحت فشار قرار دارند که به نگرانی میلیون‌ها امریکایی پاسخ دهند که ۳۱ جولای انتظار دریافت امتیازهای بیکاری را از ادارۀ فدرال دارند.

به اساس برنامۀ جدید، کمک‌های نقدی به طور چشم‌گیر کاهش می‌یابد، به این معنی که از ۶۰۰ دالری که امریکایی‌هایی که بیکار شده‌اند اکنون در هفته دریافت می‌کنند، ۲۰۰ دالر در هفته، کاهش خواهد یافت.

دموکرات‌ها بلافاصله این طرح را "خیلی محدود" و در مقایسه با برنامه حدود ۳ تریلیون دالری که در ماه می توسط مجلس نمایندگان ارائه شده بود و سناتوران جمهوری‌خواه از بحث روی آن خودداری کردند، ضعیف توصیف کرده‌اند.

سناتوران دموکرات می‌گویند، طرح جمهوری‌خواهان خیلی اندک است و قادر نخواهد بود به نگرانی‌های امریکایی‌ها در مورد این که آیا می‌توانند صورت حساب‌شان را به موقع پرداخت کرده و از آپارتمان‌های‌شان بیرون نخواهند شد، پاسخ دهد.

چک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنای امریکا
چک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنای امریکا

چک شومر، رهبر دموکراتان در مجلس سنای امریکا می‌گوید، برای حل مشکل، به برنامه قوی نیاز است.

برخی از جمهوری خواهان نیز از این طرح پیشنهادی انتقاد کرده، گفته اند که میزان مالی این کمک خیلی زیاد است و امریکایی‌ها را به جای بازگشت به محل کار به ماندن در خانه و دریافت مزایای نقدی بیکاری، تشویق می‌کند.

مکانل سناتور جمهوری‌خواه گفته، به اساس این طرح به امریکایی‌ها حداکثر ۱،۲۰۰ دالر کمک خواهد شد، همچنان فابریکه‌ها و کارخانه‌ها را ترغیب می‌کند که به جای استفاده از تجهیزات محافظت شخصی ساخت چین، خودشان این وسایل را تولید کنند.

این طرح همچنین برای پنج سال با شرکت‌هایی امریکایی در زمینۀ دعوای حقوقی مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا همکاری می‌کنند و در آن حدود ۳۰ میلیارد دالر هم برای صنعت نظامی و دفاعی اختصاص داده شده، صدها میلیارد دالر قرضه هم برای مشاغل کوچک و سایر افرادی که بطور فصلی یا در مناطق کم درآمد فعالیت می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

آرشیف، بیمار ویروس کرونا در ایالات متحده امریکا
آرشیف، بیمار ویروس کرونا در ایالات متحده امریکا

حکومت امریكا تاكنون ۳.۷ تریلیون دالر برای بازسازی اقتصاد این كشور که از همه‌گیری ویروس كرونا شدیداً متاثر شده، مصرف کرده است.

همه‌گیری ویروس کرونا که فعالیت اقتصادی را در اکثر مناطق جهان متوقف کرده، مردم را مجبور به ماندن در خانه می‌کند و اخیراً در شماری از ایالت‌های امریکا به سرعت گسترش یافته است.

XS
SM
MD
LG