لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۳

بازار فروش مواشی از طریق انترنت در آستانه عید قربان گرم شده است


آرشیف
آرشیف

در حالی که همه گیری و ترس از ابتلا به ویروس کرونا باعث شده که شماری زیاد مسلمانان از قربانی فاصله بگیرند، اما بازار خرید و فروش مواشی از طریق انترنت خیلی گرم شده است.

قربانی یکی از بخش‌های مراسم عید قربان است. سالانه میلیون‌ها راس بز، گوسفند و گاو در مراسم عید قربان در "جشنوارۀ ایثار" توسط مسلمانان در سراسر جهان به شمول حدود ۶۰۰ میلیون رأس مواشی در جنوب آسیا، قربانی می‌شوند.

اما امسال همه گیری ویروس کرونا بر مراسم حج و عید قربان سایه افگنده.

در مراسم مذهبی حج در شهر مکه شمار اندک اشتراک داشته و به اساس گزارش ها، تعداد زائران بین یک هزار تا ۱۰ هزار تن خوانده شده.

به نوشتۀ خبرگزاری فرانسپرس، بیماری همه گیر کووید ۱۹ کشورهای هند، بنگله‌دش و پاکستان را شدیداً متاثر ساخته و بازارهای عمده را تعطیل کرده است.

سدید حسین به خبرگزاری فرانسه در شهر داکه پایتخت بنگله‌دش گفته که آنها با از دست دادن دو کاکایش در اثر همه گیری ویروس کرونا شدیداً آسیب دیده اند.

به گفتۀ آقای حسین؛ باید به سنت دینی پابند مانده و ترجیح داده اند که از یک فروشندۀ گاو بطور آنلاین خریداری کنند.

در حالیکه بازارهای فروش مواشی در اکثر کشورهای متروک شده، مالداران و تجار برای نمایش و نشان دادن حیوانات‌شان به ویب سایت ها، رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها روی آورده اند.

فرهاد زاهد از طریق چینل یوتیوب خود فروش مواشی را در سراسر هند ترویج می کند و بیش از ۸۰۰،۰۰۰ تن چینل وی را دنبال می‌کنند.

آقای زاهد که در بمبئی مستقر است می‌گوید، ویدیو‌های حیوانات را با سرعت آهسته فلمبرداری کرده و با موسیقی نشر می‌کند.

پشو بجاریک تن دیگر که هزاران بز مالداران هند را از طریق آنلاین می فروشد، می‌گوید، فروش مواشی از طریق آنلاین در سال گذشته از بیست تا سی راس بیشتر نبود، اما در سه ماه گذشته به بیش از ۲،۵۰۰ راس رسیده است.

XS
SM
MD
LG