لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۱

طرح بهبود امنیت هرات به اداره محلی و فرماندهی پولیس این ولایت سپرده شد


آرشیف، ولایت هرات
آرشیف، ولایت هرات

شماری از علما، تحصیل‌کرده‌ها و سران قومی هرات، طرحی به اداره محلی و فرماندهی پولیس این ولایت ارائهو خواستار اقدام عملی برای کاهش جرایم جنایی و بهبود امنیت شده‌اند.

یوسف منیب، عضو هیئت رهبری "حرکت دادخواهی نظم و امنیت در هرات" از حکومت خواست که جلو افزایش ناامنی‌ را بگیرد: "این طرح سه بخش داشت که مردم در بخش تأمین امنیت با نیروهای امنیتی همکاری کنند. یک بخش بر می‌گردد به وکیلان پارلمان که پیگیری کنند تا جلو ناامنی‌ها گرفته شود. یک بخش بر می‌گردد به حکومت که نکاتی در آن گنجانده شده که باید تامین امنیت بکند."

اخیراً میزان ناامنی در هرات افزایش یافته است. افزایش جرائم جنایی با موجی از انتقاد مردم هرات مواجه شده است.

سید وحید قتالی والی هرات
سید وحید قتالی والی هرات

اما وحید قتالی، والی هرات می‌گوید که از مشوره علمای دینی و باشندگان این ولایت در راستای تامین امنیت استفاده خواهد شد: "قبل از این که این طرح برسد، ما با هم گفت‌وگو داشتیم و خواسته‌های دوستان عزیز را ما به همکارهای امنیتی خود انتقال داده‌ایم. اکثر کار مشترک است. همین کارها بوده که قبلاً ما انجام دادیم و بعضی نکات را هم وضاحت دادند که بسیار عالی است. ما استقبال می‌کنیم. از این رابطه‌ای که بین ما و علما برای تامین امنیت بهتر هرات ایجاد شده، استقبال می‌کنیم."

پولیس هرات به دنبال دریافت طرح پیشنهادی علمای دینی و باشندگان هرات، گفته که برخی از موارد این طرح خارج از صلاحیتش است و باید وزارت داخله در این مورد تصمیم‌گیری کند.

عبیدالله نورزی، فرمانده پولیس هرات تأکید کرد که ناامنی و جرایم جنایی باید کاهش یابند. آقای نورزی گفت که بررسی عملکرد فرماندهان پولیس ولسوالی‌ها و آمران حوزه‌ها آغاز شده است: "کسانی که دستاورد دارند و کسانی که دستاورد ندارند، تمام آنها را فهرست کردیم و به وزارت داخله فرستادیم. تغییر و تبدیلی را شما پس از چندین سال در ولایت هرات شاهد بودید که ما چند آمر حوزه و چندین افسر و ساتنمن را از وظایف‌شان برکنار کردیم. چهار آمر حوزه و 32 سرباز، افسر و ساتنمن شاهراه در همین سال جاری برکنار شدند."

پولیس هرات می‌گوید که طی دو ماه اخیر آمار سرقت‌های مسلحانه نسبت به سال گذشته 36 درصد کاهش یافته و در این مدت 160 تن به اتهام سرقت های مسلحانه بازداشت شده‌اند.

XS
SM
MD
LG