لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۲ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۱

تاکید کریکت بورد افغانستان بر حل اختلاف‌ها و تغییرات در این نهاد ورزشی


کریکت بورد افغانستان
کریکت بورد افغانستان

در کریکت بورد افغانستان در سال‌های اخیر از اختلاف‌ها و فساد سخن گفته می‌شود.

حالا فرهان یوسفزی، رئیس عمومی کریکت بورد افغانستان می‌گوید که در یک سال اخیر برای جلوگیری از فساد و حل اختلاف‌ها میان اعضای تیم ملی کارهای مهمی صورت گرفته است.

آقای یوسفزی روز چهارشنبه (۸ اسد) به خبرنگاران گفت که برخی تغییرات در کریکت بورد آمده و تغییرات دیگر نیز در آن به وجود خواهد آمد.

آقای یوسفزی می‌گوید: "در ارتباط به تغییرات دیروز اسنادی به رئیس جمهور فرستادیم. ما در اسناد اعضای جدید را معرفی کرده‌ایم. در میان آن‌ها یکی از بازیکنان بسیار مشهور هم در نظر گرفته شده است. افرادی مسلکی هستند که بتوانند در کریکت بورد نظر مثبتی به وجود بیاورند."

به گفته آقای یوسفزی، در گذشته اقدامات نادرست و بی‌موقع رهبری این نهاد، زمینه را برای اختلاف‌ها در میان اعضای تیم ملی کریکت فراهم کرده بود.

فرهان یوسفزی، همچنین گفت که از لطف‌الله ستانکزی، رئیس اجرایی پیشین کریکت بورد او خواسته بود که استعفا کند و حالا تا توظیف رئیس اجرایی جدید، نظیم جار عبدالرحیم‌زی مدیر تیم ملی کریکت کارهای او را به پیش خواهد برد.

به گفته آقای یوسفزی، افغانستان تلاش دارد تا میزبان مسابقات جهانی کریکت در سال ۲۰۲۴ باشد و به همین منظور طرح ساخت یک میدان معیاری در کابل را به رئیس جمهوری این کشور ارائه کرده است.

در همین حال، شرف‌الدین اشرف، عضو تیم ملی کریکت افغانستان می‌گوید که از اقدام‌هایی که منجر به درخشش خوب بازیکنان در میدان‌های جهانی شود، استقبال می‌کنند.

آقای اشرف افزود: "تغییرات نیاز زمان است. خدا کند نیازهایی که برای تیم ملی ضرورت است، برآورده شود تا ما بتوانیم در مسابقات جهانی دستاوردهای خوبی داشته باشیم. برای این کار نیاز است که امکانات معیاری تهیه شود."

کریکت بورد افغانستان در چند سال اخیر به دلیل آنچه اختلاف‌ها در سطح رهبری این آن خوانده می‌شود، با انتقادهای جدی برخی اعضای تیم ملی و ورزش دوستان رو‌به‌رو است.

پیش از این گزارش‌هایی از فساد، برخوردهای سلیقه‌ای و شخصی در کریکت بورد منتشر شده که بر کارکرد اعضای تیم ملی کریکت در بازی‌های جهانی تأثیر منفی گذاشته است.

XS
SM
MD
LG