لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۳

'۳ ویب سایت وابسته به روسیه معلومات نادرست در مورد ویروس کرونا منتشر می‌کنند'


آرشیف
آرشیف

مقام‌های امریکایی سه ویب سایت انگلیسی زبان را مشخص ساخته اند که به گفته آنها روسیه با استفاده از آن معلومات نادرست در مورد ویروس همه‌گیر کرونا را منتشر می‌کند تا از تلاش‌های امریکا برای مهار کردن این ویروس سوء استفاده کند.

آژانس خبری اسوشیتدپرس به روز سه شنبه (۲۸ جولای) از قول مقامات امریکایی گزارش داد که گفته اند، این فعالیت ها با استخبارات روسیه مرتبط است و دو فرد روسی را نیز مشخص ساخته اند که پست های بلند در استخبارات نظامی روسیه داشته و در اطلاع رسانی نادرست برای خوانندگان امریکایی و غربی دخیل اند.

اسوشیتدپرس گفته است این مقامات به سبب اینکه اجازه صحبت در مورد را ندارند از افشای نام های شان خودداری کرده اند.

مقامات امریکایی در گذشته در مورد نشر معلومات غلط در باره ویروس کرونا هشدار داده بودند ولی مقاماتی که با اسوشیتدپرس صحبت کرده، یک قدم فراتر رفته و از انفو- روس یک اداره معلوماتی که در روسیه راجستر است نام برده اند که صفحات

InfoRos.ru, Infobrics.org, and OneWorld.press را مدیریت می‌کند.

بین ماه می و اوایل جولای این صفحات حدود ۱۵۰ مقاله در مورد نحوه برخورد با ویروس کرونا را منتشر کرد به شمول مقالاتی که روسیه را در موقف مثبت در مبارزه علیه ویروس کرونا قرار داده و امریکا را نادیده می‌گیرد.

این مقالات شامل معلوماتی است که گویا روسیه کمک‌های اساسی به امریکا در بخش مبارزه با ویروس کرونا کرده است. این صفحات همچنان آشوب‌های ایالات متحده به سبب مرگ جورج فلوید و تبعیض نژادی در این کشور را خیلی پُر رنگ جلوه داده است.

این افشا سازی در حالی صورت می‌گیرد که اطلاع رسانی نادرست در مورد کرونا از نگرانی‌های عمده قبل از انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکاست. سیاسیون امریکایی به طور متداوم از تکرار دخالت روسیه در انتخابات هشدار داده اند، چیزی که جامعه استخباراتی و کمیته های کانگرس امریکا ادعا دارند در سال ۲۰۱۶ به وقوع پیوسته و چانس رئیس جمهور شدن دونالد ترمپ را بلند برده بود.

مقامات امریکایی گفته اند به این خاطر حال در باره این ویبسایت‌ها صحبت می‌کنند که موضوع را مورد توجه قرار داده و آنچه را افشا کنند که به گفته آنها رابطه آشکار میان این صفحات و استخبارات روسیه است.

دینیس والیری ویچ و الکساندر جینا ییویچ ستارونسکی دو تبعه روسی اند که گفته می‌شود نقش رهبری را در فعالیت‌های انفو روس داشته و کارمندان بخشی از استخبارات نظامی روسیه اند که در روانشناسی نظامی تخصص دارد.

اسوشیتدپرس تلاش کرده از طریق ایمیل با اداره انفو روس تماس گرفته و تبصره آنها را در مورد جویا شود ولی تا حال پاسخ نگرفته است.

انفو روس در صفحه فیسبوکش خود را یک اداره معلوماتی ملقب به "جهان از دید روسیه" می‌خواند.

XS
SM
MD
LG