لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۲

امریکا هزاران سرباز خود را از جرمنی به بلجیم و ایتالیا می‌فرستد


آرشیف، سربازان امریکایی
آرشیف، سربازان امریکایی

ایالات متحدۀ امریکا ۱۲ هزار سرباز خود را از جرمنی خارج می‌کند که برخی آنها در بلجیم و ایتالیا مستقر خواهند شد.

مارک اسپر وزیردفاع امریکا می‌گوید تغییرمکان این نیروها پیمان ناتو و اقدامات بازدارنده در برابر روسیه را نیرومندتر خواهد ساخت و همچنین سیالیت استراتیژیک و عملیاتی نیروهای امریکایی را بهبود خواهد بخشید.

او روز چهارشنبه (۲۹ جولای) در واشنگتن به خبرنگاران گفت که این تغییرات با در نظرداشت شرایط نافذ می‌شود.

مارک اسپر وزیردفاع امریکا
مارک اسپر وزیردفاع امریکا

آقای اسپر گفت: "حجم، ترکیب و جاسازی نیروهای امریکایی در اروپا چندین بار تغییر کرده که برخی اوقات در نتیجۀ تغییرات در تهدید بوده و در اوقات دیگر با پیوستن متحدان جدید به ناتو، بخاطر تغییرات در سرحدات میان کشورهای ناتو و و روسیه بوده است."

از جمله ۳۴ هزار و ۵۰۰ سرباز امریکایی مستقر در جرمنی تقریباً ۶۴۰۰ سرباز به امریکا برمی گردند و ۵۶۰۰ عسکر دیگر به کشورهای دیگر ناتو اعزام می‌شوند.

توماس ویگولد، خبرنگار و کارشناس امور دفاعی جرمنی دربرلین دربارۀ خروج سربازان امریکایی از این کشور به خبررسانی اسوشیتد پرس گفت: "برخی جوامع خصوصاً در باواریا و دیگرمناطق جنوب جرمنی و شتوتگارت از کاهش نیروها بدون شک تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. از سوی دیگر بعد از خروج این سربازان ۲۴ هزار سرباز امریکایی وعمده ترین تاسیسات آنها چون پایگاه هوایی رامشتاین، منطقۀ آموزشی گرافینو و هرو مرکز طبی لند شتوهل در جرمنی باقی خواهند ماند. بنابراین چیزی‌که برای امریکا در جرمنی مهم است این تاسیسات است که باقی می‌ماند."

تصمیم خارج ساختن نیروهای امریکا از جرمنی درحالی اتخاذ می‌شود که رئیس جمهور ترمپ بارها از این کشور انتقاد کرده گفته که سهم مالی خود به ناتو را نپرداخته است.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا

جرمنی که ثروتمندترین کشور اروپا پنداشته می‌شود به اساس تعهدی که با ناتو دارد باید دو فیصد عاید اقتصادی خود را برای امور دفاع مصرف کند.

وزیردفاع امریکا می‌گوید نیروهای هوایی این کشور با استقرار در ایتالیا به بحیرۀ سیاه نزدیکتر خواهند شد و اعزام تشکیلات قوماندانی نیروهای امریکایی به بلجیم همآهنگی با مقر ناتو را بهبود خواهد بخشید.

قرار است برخی نیروهای امریکایی از جرمنی به کشورهای بالتیک هم فرستاده شوند.

XS
SM
MD
LG