لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۷

پومپئو: بدرفتاری با اویغورها منجر به وضع تعزیرات بر شرکت‌های چین خواهد شد


مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا
مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا

امریکا تعهد کرده که دوام بدرفتاری با مسلمانان اویغور به وضع تعزیرات بر شرکت‌های چینی منجر خواهد شد.

مایک پومپئو وزیر امور خارجه امریکا گفت، شرکت‌های امریکایی اکنون از بدرفتاری چین با اویغور های ولایت سین‌کیانگ آگاه شده اند و ایالات متحده شرکت‌های چینی را هدف تعزیرات قرار می‌دهد که از این بدرفتاری با اویغورها چشم پوشی می‌کنند.

او که دیروز یکشنبه با فاکس نیوز صحبت می‌کرد، گفت: "ما وضع تعزیرات بر افراد و اشخاص را که در آنجا سرگرم کار و بار تجارت اند، آغاز کردیم. در تازه‌ترین بستهٔ تعزیرات که وزارت خزانه‌داری امریکا پیشنهاد کرده به شرکت‌های اشاره شده که در آنجا سرگرم کار و بار تجارتی اند. آن‌ها باید رفتار شان را تغییر دهند، آن‌ها باید از گماشتن اجباری کارگران دست بکشند، آنها باید از اشتراک در سیستم‌های خودداری کنند که مردم را به زور و فشار عقیم می‌سازند و زنان را مجبور می‌کنند که سقط کنند. این گونه اعمال نامناسب در آنجا ادامه دارد."

به گفته پومپئو به تازگی بر یک شرکت تولید کتان چین که با کشورهای غربی هم تجارت داشت، تعزیرات وضع شده.

پومپئو در مصاحبه ۱۳ دقیقه‌ای اش با فاکس نیوز گفت، از رئیس جمهور دونالد ترمپ می‌خواهد که بر تعدادی از شرکت‌های نرم افزار چینی هم تعزیرات وضع کند.

او از شرکت تیک‌تاک یک شرکت تولید ویدیو و برخی شرکت‌های دیگر نیز یادکرد که به گفتهٔ او برای حزب کمونیست چین در باره مردم معلومات می‌دهد و فعالیت این شرکت امنیت ملی امریکا را هم به خطر می‌اندازد.

اما مقام‌های چینی تاکنون در مورد این سخنان مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG