لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۱۶

سازمان صحی جهان: ممکن هیچگاه تداوی برای بیماری کووید۱۹ پیدا نشود


بیماران مبتلا به ویروس کرونا در یکی از شفاخانه های صربیا
بیماران مبتلا به ویروس کرونا در یکی از شفاخانه های صربیا

سازمان صحی جهان دیروز دوشنبه هشدار داد که با وجود امیدواری ها به کشف واکسین، ممکن هیچگاه تداوی برای بیماری کووید ۱۹ پیدا نشود و روند بازگشت به زندگی عادی طولانی شود.

تدروس ادهانوم گبریسوس رئیس و مایک رایان مسئول بخش اضطراری سازمانصحی جهان از تمامی کشورهای جهان خواستند تا تدابیر صحی مانند پوشیدن ماسک، شستن دست‌ها، فاصله جسمی و انجام آزمایش‌ها را به شکل سختگیرانه اجرا کنند.

رئیس سازمان صحی جهان در یک نشست خبری در دفتر مرکزی این سازمان در شهر ژنیو سویس گفت، پیامش به حکومت‌ها و مردم این است که باید تمامی این اقدامات را انجام دهند.

او افزود، پوشیدن ماسک باید به یک نماد همبستگی در سراسر جهان بدل شود.

تدروس ادهانوم گبریسوس رئیس سازمان صحی جهان
تدروس ادهانوم گبریسوس رئیس سازمان صحی جهان

تدروس ادهانوم گبریسوس رئیس سازمان صحی جهانی افزود: "تعدادی از واکسین‌های تجربی اکنون به مرحله آزمایش رسیده اند و ما امیدواریم چندین واکسین برای جلوگیری از ابتلا مردم به ویروس تولید شود. ولی در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد."

داکتر مایک رایان، مسئول بخش اضطراری این سازمان نیز گفت کشورهایی مانند برازیل و هند که مبتلایان زیادی دارند باید خود را برای یک نبرد طولانی آماده کنند.

او افزود: "مسیر خروج از این وضعیت طولانی و مستلزم اقدامات و تعهد طولانی است."

بیماران مبتلا به ویروس کرونا در یکی از شفاخانه های برازیل
بیماران مبتلا به ویروس کرونا در یکی از شفاخانه های برازیل

مقام‌های سازمان صحی جهان گفتند، هیئت تحقیق اعزامی این نهاد برای بررسی چگونگی شیوع اولیه ویروس هنوز از چین بازنگشته است.

قرار است یک هیئت علمی بزرگ‌تر متشکل از پژوهشگران چینی و بین‌المللی به ریاست این سازمان در ماه های آینده شیوع اولیه ویروس در شهر ووهان را بررسی کند، ولی ترکیب این هیئت و زمان آغاز ماموریت آن هنوز مشخص نشده است.

XS
SM
MD
LG