لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۸

کمپاین واکسین پولیو در افغانستان آغاز می‌شود


آرشیف
آرشیف

وزارت صحت عامه افغانستان از آغاز دوباره کمپاین واکسین پولیو در کشور خبر داده است.

میرویس بخشی، مسئول کمپاین واکسین فلج کودکان این وزارت امروز سه‌شنبه (۲۱ اسد) به رادیو آزادی گفت این کمپاین از سوم سنبله در ولایات بدخشان، کابل، کاپیسا، بغلان، کنر، لغمان، ننگرهار، پنجشیر و تخار به راه انداخته می‌شود.

میرویس بخشی تأکید کرد که در اجرای برنامه واکسیناسیون فلج کودکان، توصیه‌های صحی برای جلوگیری گسترش ویروس کرونا رعایت می‌شود.

آقای بخشی گفت که این کمپاین به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود و حالا با حمایت شرکای بین‌المللی از سر گرفته می‌شود.

در همین حال، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده که برنامه واکسیناسیون فلج کودکان در دو کشور افغانستان و پاکستان از سر گرفته می‌شود. براساس اعلامیه یونیسف، ۵۰ میلیون کودک در این دو کشور واکسین می‌شوند که ۷۸۰ هزار آنها در افغانستان هستند.

آرشیف، کمپاین واکسین پولیو در ولایت کندهار
آرشیف، کمپاین واکسین پولیو در ولایت کندهار

فلج کودکان یا پولیو بیماری واگیر است که به جز افغانستان و پاکستان در سراسر جهان ریشه‌کن شده است. براساس آمار یونیسف، در سال جاری میلادی ۳۴ مورد ابتلا به این بیماری در افغانستان و ۶۳ مورد در پاکستان ثبت شده است.

به گفته منابع وزارت صحت افغانستان، بیشتر کودکانی که امسال در این کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند، در جنوب این کشور و در مناطق هم‌مرز با پاکستان هستند.

براساس آمار این وزارت، ۲۲ مورد از ۳۴ مورد مثبت در ولایات جنوبی، ۷ مورد در شرق و دو مورد غرب و ۳ مورد دیگر در شمال ثبت شده است.

XS
SM
MD
LG