لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۹

انتقاد شدید معاون جوبایدن نسبت به دونالد ترامپ


جوبایدن و معاونش سناتور کامالا هریس
جوبایدن و معاونش سناتور کامالا هریس

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا و نامزد معاونش سناتور کامالا هریس در اولین کمپاین مشترک‌شان دیروز (چهارشنبه، ۱۲ اگست)حضور یافتند.

خانم هریس در اولین سخنرانی به عنوان نامزد معاونت بایدن، دونالد ترمپ رئیس جمهور امریک [رهبر بی‌کفایت] خواند و گفت از دید او ملت را [پارچه] کرده است.

کامالا هریس نامزد معاون جوبایدن
کامالا هریس نامزد معاون جوبایدن

وی امریکا را کشوری خواند که با سه بحران عمده، یعنی ویروس همه‌گیر کرونا، بی‌عدالتی نژادی و اقتصاد ورشکسته دست و پنجه نرم می‌کند و این که از دید او ترمپ نمی‌تواند به این مشکلات رسیدگی کند.

خانم هریس افزود: "مدیریت نادرست رئیس جمهور در موضوع "کرونا" مارا با بزرگ‌ترین بحران اقتصادی بعد از رکود بزرگ اقتصادی (دهه ۱۹۳۰) مواجه ساخته است و ما مشکل اخلاقیِ نژادپرستی و بی‌عدالتی سیستماتیک را تجربه می‌کنیم که ائتلافی جدید از وجدان را به جاده‌های کشور ما کشانیده و خواهان تغییر است."

از زمان گزینش خانم هریس، ترمپ هم به هریس تاخته و او را "هرزه" و "ریاکار" خوانده.

کمپاین مشترک بایدن و معاونش به خاطر شیوع ویروس کرونا با اشتراک تعداد اندک برگزار شد.

هر دو نامزد ماسک پوشیده بودند و در داخل سالون ورزشی یکی از مکاتب شهر ویلمینگتن ایالت دیلاویر در حضور همکاران و خبرنگاران ظاهر شدند.

جو بایدن قرار است در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر با ترمپ مقابل شود.

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا
جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا

براساس نظرسنجی‌های ملی، او در حال حاضر ۱۰ پاینت پیشقدم‌تر از ترمپ است.

او هریس را قانونگذار نیرومند و باتجربه خواند که آماده وظیفه از روز اول است.

کامالا هریس ۵۵ ساله اولین زن غیر سفید پوست در تاریخ امریکاست که برای کرسی معاونت ریاست جمهوری در تکت انتخاباتی آقای بایدن برگزیده شده. والدین او از هند و جامائیکا هستند.

به خانم هریس به حیث سمبول از تنوعی دیده می‌شود که اساس پالیسی دموکرات‌ها را تشکیل می‌دهد و گزینش او مورد استقبال گرم قانونگذاران و فعالان سیاه پوست قرار گرفت.

بایدن گفت: "داستان هریس به حیث فرزند مهاجرین و یک زن برای امریکایی‌ها الهام بخش است."

بارک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا گفت "قصه هریس قصه امریکاست، او سخت کار کرده و هرگز از چالش‌ها پا به عقب نگذاشته است".

XS
SM
MD
LG