لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۱

مرحله نهایی آزمایش واکسن ویروس کرونای چینی در پاکستان آغاز می‌شود


اداره تنظیم‌کننده دواها در پاکستان می‌گوید به مرحله نهایی آزمایش یک واکسین ساخت چین که می‌تواند واکسینی برای ویروس کرونا شود، اجازه داده. 
اداره تنظیم‌کننده دواها در پاکستان می‌گوید به مرحله نهایی آزمایش یک واکسین ساخت چین که می‌تواند واکسینی برای ویروس کرونا شود، اجازه داده. 

اداره تنظیم‌کننده دواها در پاکستان مرحله سوم و نهایی آزمایش واکسینی را اجازه داده که توسط چین ساخته شده و می‌تواند یک واکسین بالقوه در برابر ویروس کرونا باشد.

انستیتوت ملی صحت در پاکستان که توسط حکومت آن کشور اداره می‌شود در ۱۷ اگست اعلام کرد که آزمایش کلینیکی این واکسین در پاکستان گامی است که در این کشور سابقه ندارد، و برایش اولین گام در این بخش است.

آرشیف
آرشیف

انستیتوت صحت پاکستان می‌گوید، اداره مدیریت تنظیم‌کننده در این کشور اجازه داده است آزمایش کلنیکی این واکسین که توسط یک موسسه چینایی تولیدکننده واکسین بنام کان سینو بایو «CanSinoBio» تولیدشده در پاکستان آغاز گردد، در تولید این واکسین انستیتوت بایو تنکنالوژی چین هم سهم دارد.

انستیتوت ملی صحت در پاکستان در یک اعلامیه گفته است این اولین بار است که مرحله سوم آزمایش کلینیکی چنین یک واکسین در پاکستان تجربه می‌شود. ‍

انستیتوت افزوده که داخل شدن پاکستان در آزمایش گسترده واکسین بر انسان کمک خواهد کرد که این کشور در تولید و قیمت‌گذاری این واکسین نقش داشته باشد.

این آزمایش‌ها در چندین تأسیسات طبی در مناطق مختلف پاکستان صورت خواهد گرفت.

مرحله سوم آزمایشی این واکسین در چین، روسیه، چیلی و ارجنتین شروع شده و مکسیکو و عربستان سعودی هم می‌خواهند که در این آزمایش‌های کلینیکی واکسین داخل شوند.

آرشیف
آرشیف

در نتیجه شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ تا حال بیش از ۶ هزار نفر در پاکستان جان داده اند و در ارقام رسمی این کشور تعداد مبتلایان به آن حدود ۲۹۰ هزار ثبت شده.

سازمان جهانی صحت می‌گوید برای جلوگیری از شیوع بیشتر کووید-۱۹ هم اکنون بیش از ۱۵۰ واکسین مختلف ساخته شده و در نقاط مختلف جهان در حال آزمایش است. به گفته این سازمان استفاده از ۲۵ نوع این واکسین در آزمایش‌های کلنیکی بالای انسان، ادامه دارد.

تلاش برای تولید این واکسین رقابت جهانی را ایجاد کرده که هر کشور می‌خواهد با سرعت، واکسین این مرض را پیدا کند و آنهم هم با قیمت قابل قبول.

به اساس ارقام صفحۀ آنلاین ورلدومیترز انفو تا حال بیش از ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به این ویروس در جهان مبتلا شده و حدود۷۸۵ هزار نفر از ویروس جان داده اند. تعداد شفایافته‌گان هم به تقریباً ۱۵ میلیون نفر می‌رسد.

XS
SM
MD
LG