لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۱

نیویارک تایمز به افزایش حمله‌های هدفمند در کابل و اطراف آن پرداخته است


روزنامه‌های جهان
روزنامه‌های جهان
  • نیویارک تایمز

روزنامه نیویارک تایمز می‌نویسد که با تأخیر گفت‌وگوی صلح طالبان به جای حمله‌های دارای تلفات گسترده به حمله‌های هدفمند در پایتخت کابل و ولسوالی‌های ماحول رو آورده و به نظر می‌رسد که نیروهای امنیتی در جلوگیری از چنین حمله‌ها کوتاه آمده‌اند.

روزنامه تصویر یک رنجر پولیس در کابل را نشر کرده که توسط یک ماین چسپکی هدف قرار گرفته است.

نیویارک تایمز می‌نویسد که پایتخت کابل روزانه شاهد موارد انفجار ماین‌های مقناطیسی چسپانیده شده به موترها می‌باشد و هنگام شب هم موترسایکل سواران در ولسوالی‌های ماحول کابل مأموران دولتی را در حمله‌های بزن و بگریز هدف قرار می‌دهند.

روزنامه می‌نویسد از آنجا که گفت‌وگو برای پایان بخشیدن به جنگ طولانی در افغانستان تأخیر شد به نظر می‌رسد طالبان چون یک بخش تفاهم با امریکا از حمله‌های دارای تلفات گسترده در پایتخت اجتناب می‌کنند، ولی برای ضعیف کردن موقف حکومت به تاکتیک حمله‌های هدفمند رو آورده‌اند.

روزنامه به حمله‌های هدفمند اخیر در کابل و ولسوالی‌های پغمان و قره‌باغ اشاره کرده، می‌نویسد که در طول هفته گذشته ۱۷ انفجار کوچک و واقعۀ ترور رخ داده‌است.

  • دیلی میل

در حالی‌که روزنامه نیویارک تایمز به تأخیر گفت‌وگوی صلح و تأثیر آن روی وضعیت امنیتی کابل پرداخته است، روزنامه دیلی میل با نشر یک گزارش از انفجار روز یک‌شنبه در غزنی که در نتیجۀ آن هفت غیر نظامی به شمول زنان و کودکان جان باختند می‌نویسد که علیرغم تلاش‌ها برای آغاز گفت‌وگوی صلح غیر نظامیان بار سنگین جنگ را به دوش می‌کشند.

واحدالله جمعه‌زاده سخنگوی والی غزنی به رسانه‌ها گفت، موتر حامل این افراد در سرک عمومی ولسوالی جغتو با ماین اصابت کرد که در نتیجه همۀ سرنشینان، سه زن، دو طفل و دو مرد جان باختند.

دیلی میل به گزارش اخیر ملل‌متحد اشاره می‌کند که در آن گفته شد که در شش ماه اول سال جاری ۱،۲۸۲ نفر در افغانستان کشته و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند.

گزارش ملل‌متحد افزود که زنان و اطفال همچنان از جنگ به گونه مستقیم و غیر مستقیم متأثر شده و ۴۰ فیصد تلفات را تشکیل می‌دهند.

دیلی میل می‌نویسد، آغاز گفت‌وگو میان حکومت افغانستان و طالبان بعد از آن متوقف شد که حکومت افغانستان گفت ۳۲۰ زندانی طالبان را رها نمی‌کند، مگر این‌که آن‌ها اسیران دولتی بیشتر را رها کنند.

XS
SM
MD
LG