لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۶

روزنامه‌های جهان به سفر هیئت طالبان به پاکستان پرداخته اند


روزنامه‌های جهان
روزنامه‌های جهان
  • سان فرانسیسکو کرونیکل

سان فرانسیسکو کرونیکل گزارشی چاپ کرده در مورد سفر هیئت ارشد طالبان به پاکستان.

هیئت طالبان به ریاست ملا عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر به روز دوشنبه (۲۴ اگست) به پاکستان رسید.

در مطلب آمده که گمان می‌رود اسلام‌آباد بر طالبان نفوذ داشته باشد، اما در ادامه می‌خوانیم که برخی‌ها در گروه طالبان در مورد پاکستان بی‌اعتماد هستند.

شاه محمود قریشی وزیر خارجۀ پاکستان به روز دوشنبه به خبرنگاران گفته که تمامی موانع فرا راه گفت‌وگوهای بین افغانان برداشته شده‌است.

قریشی افزوده که امروز سه‌شنبه (۲۵ اگست) با هیئت طالبان گفت‌وگو می‌کند.

آغاز مذاکرات بین افغانان عمدتاً به‌خاطر تکمیل نشدن روند تبادل زندانیان طالبان و حکومت افغانستان از تقریباً ۵ ماه به این‌طرف همچنان معلق مانده‌است.

  • دان

روزنامۀ انگلیسی زبان دان چاپ پاکستان هم بخشی از اظهارات قریشی را در مورد افغانستان بازتاب داده‌است.

در مطلب از قول قریشی می‌خوانیم که او پیچیدگی‌ها در روند مذاکرات میان طالبان و ایالات متحده و اکنون با حکومت افغانستان را پذیرفته، اما افزوده که مشکلات یکی پی دیگر در حال رفع شدن است و این که روند صلح در حال پیشرفت.

در مطلب روزنامۀ دان همچنان آمده که قریشی از نقش چین در روند صلح افغانستان حمایت کرده‌است.

اسلام‌آباد بارها گفته که از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند، اما مقام‌های حکومت افغانستان به این اظهارات به دیدۀ شک نگریسته اند.

روز جمعه گزارش شد که پاکستان به‌خاطر آن‌که در فهرست سیاه ادارۀ نظارت بر تمویل تروریزم و پول‌شویی جای نگیرد، تعزیرات جدیدی وضع کرده از جمله بر ملا عبدالغنی برادر.

  • هندوستان تایمز

هندوستان تایمز در مطلبی به این موضوع پرداخته است. در مطلب آمده که پاکستان بسیار علاقمند حفظ منافع سیاسی‌اش است تا سرکوب تروریزم. در ادامه از قول یک کارشناس سیاسی آمده که دعوت از ملا برادر نشان دهندۀ چنین چیزیست.

دیده شود که سفر هیئت طالبان به پاکستان در باز کردن دروازۀ مذاکرات بین افغانان چقدر مؤثر خواهد بود، مذاکراتی‌که گفته می‌شود در قطر برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG