لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۷

انتقاد امرالله صالح در پیوند به دیدار هیئت طالبان از پاکستان


شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان با هیئت طالبان در اسلام‌آباد
شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان با هیئت طالبان در اسلام‌آباد

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان از دیدار هیئت سیاسی گروه طالبان از پاکستان شدیداً انتقاد کرده است.

آقای صالح ناوقت دیشب در صفحه توییترش با نشر یک تصویر از نشست شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان با هیئت طالبان نوشته بود که میزبانی از طالبان تروریست در قلب پاکستان و دیدار با وزیر خارجه آن‌کشور صورت گرفته، آن‌هم یک‌روز بعد از آن‌که اسلام‌آباد تحریم‌ها بر همین گروه را وضع کرد.

آقای صالح به‌طور کنایه‌آمیز نوشته که نسخه جدید این تحریم از ساعت یازده و نیم شب تا چهار صبح قابل اجرا بوده و در تطابق با قطعنامه شورای امنیت است.

پاکستان به‌تاریخ هژدهم اگست اعلام کرد براساس یک قطعنامه شورای امنیت ملل متحد تحریمات بر شماری از مقام‌های طالبان را از سر می‌گیرد، ولی به‌روز سه شنبه میزبان هیئتی از همین گروه بود.

براساس گزارش‌ها در این تحریم پاکستان ملابرادر نیز شامل است که ریاست هیئت اعزامی به اسلام‌آباد را بدوش دارد.

حکومت افغانستان قبل ازین اظهارات امرالله صالح از پاکستان خواست به تعهدات‌اش پابند بوده و تحریماتی را عملی سازد که چند روز پیش آن‌را اعلام کرد. در اعلامیه وزارت خارجه افغانستان از طالبان نیز خواسته شد هرچه زودتر گفت‌وگوهای بین‌افغانان را آغاز کنند.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در دیدار دیروزش با هیئت طالبان در اسلام‌آباد، در کنار دیگر موضوعات در بارۀ آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین‌افغانان صبحت کردند.

وزارت خارجۀ پاکستان در اعلامیه‌ای گفت که در این ملاقات در بارۀ چگونگی تطبیق توافق میان امریکا و طالبان صحبت شده است.

XS
SM
MD
LG